رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته مشارکت‌های اربعین حسینی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در ستاد بازسازی عتبات گفت: ستاد مرکزی اربعین فعالیت خو را آغاز کرده است و متشکل از کمیته‌های مختلفی است که مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات محول شده است.

وی با اشاره به ارتباط کاری کمیته‌های اسکان، تغذیه، پشتیبانی و مشارکت‌ها گفت: به دلیل این تقارب کاری، ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی میزبان این جلسه بود.  

وی به حجم میلیونی زائران حرم مطهر حسینی در اربعین سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران در مراسم امسال، جلسات ستاد و کمیته‌های آن، 6 ماه مانده به اربعین در حال برگزاری است.

وی هدف از این جلسات را برنامه‌ریزی برای جذب مشارکت‌های مردمی در ارائه خدمات به زائران اعلام کرد و افزود: مقرر شد تا اعضای کمیته برنامه اجرایی خود را برای انجام هماهنگی‌های بیشتر تدوین و در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات بگذارند.

پلارک با اشاره به ارادت فراوان هموطنان به ساحت اهل بیت علیهم السلام و اهداء نذورات به منظور برگزاری شعائر حسینی گفت: سال گذشته شاهد حضور موکب‌ها و متبرعین در نزدیکی مرزها و حتی در مسیر نجف به کربلا بودیم که لازم است امسال برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و ارتقاء سطح خدمات دهی به زائران، تدابیر لازم برای ساماندهی این بخش اندیشیده شود.

وی به مشکل اسکان و حمل و نقل در داخل عراق اشاره کرد و گفت: مقرر شده سفیر ایران در عراق و ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان دبیر اجرایی ستاد اربعین در عراق، هماهنگی لازم را با وزارتخانه‌های عراق و استانداران نجف، کربلا و بصره برای ساماندهی امور انجام دهند.      

به گفته پلارک، مسئولیت کمیته اسکان، تغذیه، اعزام و فرهنگی در سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و کمیته امنیت با وزارت کشور، کمیته مشارکت‌های مردمی با ستاد بازسازی عتبات، کمیته اطلاع رسانی با صدا و سیما، کمیته کنسولی و امور بین الملل با وزارت خارجه، کمیته حمل و نقل و زیرساخت ها با وزارت راه، کمیته بهداشت و درمان با وزارت بهداشت و هلال احمر است.

براساس این گزارش، مقرر شد جلسات کمیته مشارکت‌های مردمی تا فرارسیدن اربعین حسینی به صورت منظم برگزار شود.

گفتنی است در آغاز این جلسه، حبیب الله دهمرده مشاور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گزارشی از عملکرد این ستاد در جریان برگزاری مراسم اربعین سال گذشته ارائه کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس