یک روزنامه آمریکایی نوشت، تهران و مسکو به منظور دفاع از بشار اسد در سوریه با هماهنگی بیشتری فعالیت می‌کنند و همین مسئله تهدیدی جدی برای برنامه‌های اوباما به منظور کنار گذاشتن اسد از قدرت است.

به گزارش مشرق، وال‌ استریت ژورنال نوشت: به گفته مقامات آمریکایی ایران و روسیه هماهنگی با یکدیگر در داخل سوریه به منظور تقویت مواضع و مناطق تحت کنترل بشار اسد را افزایش داده‌اند.

به ادعای مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر دیپلمات‌های ایران و روسیه و حتی ژنرال‌ها و نظامیان دو طرف بحث در مورد دفاع از اسد را در سطوح بالا دنبال کرده‌اند.

روز گذشته (دوشنبه)  مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند که پهپادهای شناسایی روسی پروازهای خود در سوریه را اغاز کرده‌اند و مسکو بیش از 20 فروند هواپیمای جت دیگر به سوریه اعزام کرده است.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نیز در ارتباط با تلاش ایران و روسیه برای مبارزه با تروریست‌های سوری گفت: هماهنگی بسیاری میان ما و مسکو و همچنین ما و تهران وجود دارد و هر کشور دیگری که مایل باشد نیز می‌تواند به ما بپیوندد.

البته حمایت هماهنگ ایران و روسیه از بشار اسد می‌تواند مانعی جدی در مسیر تلاش‌های دیپلماتیک اوباما برای خروج اسد از قدرت به شمار رود.

البته با توجه به افزایش حمایت‌های ایران و روسیه از اسد، آمریکا نیز از مواضع قبلی خود تا اندازه‌ای کوتاه آمده است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا هفته پیش اعلام کرد که نیازی به کناره‌گیری سریع اسد از قدرت نیست و وی می‌تواند به عنوان بخشی از دولت جدید انتقالی حضور داشته باشد.

به گفته وال ‌استریت ژورنال همکاری‌های ایران ور روسیه در سوریه نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را نیز به همراه داشت. سفر نتانیاهو به مسکو و ادعای وی مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد جبهه‌ای جدید علیه اسرائیل در بلند‌ی‌های جولان نیز بیانگر هراس این رژیم از تهران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس