مقاله وال‌استریت‌ژورنال از دولت آمریکا می‌خواهد با توسل به دیپلماسی عمومی، حقوق زنان و نیز تشویق تغییر دین نزد ایرانیان برنامه‌ای ده ساله برای براندازی را پیاده کنند.

به گزارش مشرق، وال‌استریت‌ژورنال، روزنامه آمریکایی در یادداشتی به قلم فردی به نام پیتر کهنلو که رئیس گروه اکثریت ایرانیان آمریکا معرفی شده خواهان برنامه‌ریزی و تدوین یک استراتژی ده ساله چند وجهی برای پیشبرد براندازی نرم در ایران شده است.

کهنلو می‌گوید بنیان تفاهم هسته‌ای ایران از این قرار است که محدود کردن برنامه هسته‌ای برای مدت 10 سال "منجر به تغییر حکومت در ایران خواهد شد." وی در ادامه خواهان تسریع این روند توسط ابزار جنگ نرم می‌شود.

نویسنده معتقد است اگرچه سالیانه 15 میلیون دلار صرف بخش فارسی صدای آمریکا می‌شود اما "برنامه‌های بخش فارسی صدای آمریکا در بهترین حالت کسل‌کننده و در بدترین حالت ثابت کننده نکات مد نظر رهبران رژیم ایران است." در ادامه از کنگره آمریکا خواسته می‌شود با معرفی تدابیری نظارت بیشتری بر صدای آمریکا اعمال کند تا این نهاد بیشتر در خدمت به منافع دیپلماسی عمومی آمریکا در آید.

مقاله‌نویس وال‌استریت‌ژورنال از دولت آمریکا می‌خواهد آنچه که از آن تعبیر به نابرابری بین زنان و مردان ایرانی می‌کند را برجسته ساخته و برای مثال از صفحه "آزادی‌های یواشکی من" در فیس‌بوک که در راستای حجاب‌هراسی فعالیت می‌کند،‌ حمایت کند.

اما اوج توهم براندازی کهنلو زمانی رخ می‌نماید که وی یکی دیگر از حربه‌های جنگ نرم در ایران را توسط به تغییر دین می‌داند:

مسیحیان آونجلیکی آمریکا نیز می‌توااند نقش مهمی در کمک به مسیحیانی که در ایران به دام افتاده‌اند ایفاء کنند. رشد انفجاری مسیحیت آونجلیکی در ایران یکی از مهمترین تحولات جهانی است که به آن کمتر پرداخته شده است. تخمین زده می‌شود که 300 هزار الی یک میلیون ایرانی به مسیحیت آونجلیکی گرویده‌اند. اگر همین نرخ ادامه یابد، در عرض یک دهه مقاماتی رسمی در دستگاه‌های بوروکراسی و امنیتی ایران وجود خواهند داشت که در خفاء مسیح را منجی خود خواهند دانست....

کهنلو همچنین از دولت آمریکا دعوت می‌کند از روحانیونی که در ایران ایده جدایی دین از سیاست را ترویج می‌کنند، نیز دفاع کرده و سعی در حمایت از آنها داشته باشد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    مسیحیان آونجلیکی این رو خوب گفته.برای این کار لطفا فکری بشه.افراد ساده و ناآگاه سریع فریب این شبکه ها و سایتهای آونجلیکی رو میخورن. جالب اینجاست اکثر مطالبی که بر ضد اسلام میارن از کتب اهل سنت هست !
  • مهماندار هواپیما ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    بخود نبود بعد امضای توافق امریکاییها از خو شحالی جشن تغییر نظام را کلید زدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس