رهبر جهادی افغانستان گفت: آمریکا با همکاری دستگاه‌های جاسوسی منطقه و هم‌پیمانان عرب خود نقشه حمله به کنسولگری ایران در «مزار شریف» را طراحی و به دست افرادی که هنوز هویت آنان مشخص نیست اجرا کرد.

 به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط ممکن چه در زمان جهاد و مقاومت مردم افغانستان و چه در زمان پیروزی‌ مردم این سرزمین در برابر اشغال و تجاوز، همواره در کنار دولت و ملت افغانستان بوده‌ است.

زمانی که گروه طالبان پس از شکست حکومت مجاهدین در افغانستان به قدرت رسید، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی سایر کشورها از بیم کشته شدن، تهدید و ترس از حضور طالبان، افغانستان و مردم مظلوم این کشور را ترک کردند و به کشورهایشان بازگشتند.

هرگز فراموش هیچ یکی از مردم مسلمان و قدرشناس افغانستان نخواهد شد که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران حتی در آن شرایط دشوار در «کابل»، «هرات»، «قندهار» و «مزار شریف»  با وجود هر لحظه خطر در کنار برادران و خواهران مسلمانشان مردانه ایستادند و افغانستان و مردمان این کشور را تنها نگذاشتند.

18 سال پیش در چنین روزی «17 مرداد 1377» شهر «مزار شریف» در شمال افغانستان به دست طالبان مسلح سقوط کرد، قبل از این اتفاق همه اتباع کشورهای خارجی مستقر در شهرهای بزرگ افغانستان به دلیل حفظ جانشان این کشور را ترک کرده بودند، بجز دیپلمات‌های شجاع جمهوری اسلامی ایران که در بحرانی‌ترین وضعیت هنوز به کمک و همکاری برای افغانستانی‌ها در بخش‌های کنسولی نمایندگی سیاسی ایران در «مزار شریف» مشغول خدمت بودند.

اگرچه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران خوب می‌دانستند که دسیسه‌های شومی علیه آنان توسط استکبار جهانی و ایادی آنان چیده شده‌ اما در افغانستان باقی ماندند تا انسانیت همیشه پابرجا و مستحکم باقی بماند.

در این روز سیاه نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان به زور اسلحه بر سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «مزار شریف» هجوم آوردند و ناجوانمردانه 8 تن از دیپلمات‌های این کشور را بر خلاف همه موازین اسلامی، بشری و بین‌المللی به شهادت رساندند.

«غلام محبوب بنایی» از رهبران جهاد و مقاومت مردم افغانستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن هفدهمین سالروز شهادت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران که به گناه مسلمان بودن و خدمت به مردم افغانستان جام شهادت نوشیدند، گفت: امروز یادآور خاطره تلخ شهادت 8 تن از برادران مسلمان ایرانی و خدمتگذاران مردم افغانستان است که به دست عمال استکبار و با برنامه از قبل طراحی شده پس از شکنجه و آزار به جمع کاروان شهدا پیوستند، می‌باشد.

بنایی در حالی‌که مردم افغانستان را عزادار شهادت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در «مزار شریف» دانست، گفت: هرگز این جنایت نابخشودنی طالبان مسلح از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و آیندگان نیز عاملان آن را نفرین خواهند کرد.

این رهبر جهادی افغانستان با تاکید بر اینکه دیپلمات‌های شهید ایران در «مزارشریف» هیچ منظوری جز خدمت به مردم مسلمان افغانستان نداشتند، افزود: در به شهادت رساندن این افراد تنها طالبان دخیل نبودند، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی سال‌ها قبل طرح حمله به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف افغانستان را تهیه کرده و منتظر فرصتی بود تا بتواند آن را اجرایی کند.

بنایی، استکبار جهانی به رهبری آمریکا و صهیونیزم را دشمنان مسلمانان بخصوص جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب اسلامی در تهران توسط مردم این کشور شناسایی شد و چون روح انقلابی و کفر ستیزی در مردم این سرزمین وجود دارد این محل نابود شد.

این رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان افزود: از همان زمان تاکنون استکبار در تلاش است تا به هر نحو ممکن و در هر نقطه از دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی را طرح ریزی و با استفاده از ابزار و افراد معلوم‌الحال آن را اجرایی کند.

بنایی اظهار داشت در حادثه 17 مرداد 1377 در «مزارشریف» و شهادت 8 دیپلمات ایرانی، رد پای آمریکا و صهیونیست‌ها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه وهابیت، سلفی‌ها، طالبان و در این اواخر داعش ابزار و ایادی استکبار جهانی به رهبری آمریکا هستند، افزود: افرادی‌که خواسته و یا ناخواسته در دام افراطی‌گری و وهابیت افتاده‌اند، در پی بدنام کردن اسلام و مسلمین در هر برهه از زمان مورد استفاده «آمریکا و قدرت‌های پوشالی جهان» قرار گرفته‌اند.

بنایی تاکید کرد: آمریکا که از دولت و ملت ایران کینه چندین ساله دارد به دنبال فرصتی بود تا عقده‌هایش را باز کند و به همین دلیل و با همکاری جاسوسان منطقه و همکاران عرب خود، نقشه حمله به کنسولگری ایران در «مزارشریف» را طرح ریزی و توسط افرادیکه تا هنوز هویت آنان مشخص نیست اجرایی کرد.

این فرمانده ارشد جهادی در ولایت «هرات» در حالی‌که از دولت افغانستان خواست تا نگذارد خون پاک شهدای دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان و بخصوص شهدای دیپلمات ایرانی پایمال شود، گفت: دشمن در پی این است تا نگذارد این پرونده‌ها دوباره باز شوند و از آن روزی بیم دارند که واقعیت‌ها افشا شود و دست‌های پلید دشمنان قسم خورده اسلام در این رویداد و سایر موارد ترور و بمب‌گذاری‌ها رو شود.

وی با نگرانی از حضور و نفوذ افرادی در بدنه حکومت افغانستان که هم اکنون توسط استکبار جهانی حمایت می‌شوند، گفت: همین افراد باعث می‌شوند که پرونده شهدای کنسولگری «مزارشریف» هم چنان بسته بماند.

بنایی هشدار داد استکبار جهانی در تلاش است تا با ایجاد گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی از یکسو اسلام و مسلمین را بدنام کند و از سوی دیگر نقشه‎های سوء خود را به دلیل ایجاد  تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی  توسط کسانی اجرا کند که هیچ باوری به اعتقادات اسلامی ندارند.

وی، گسترش فعالیت‌های وهابی‌گری و سلفی‌گری را نشانه دیگری از دخالت‌های کشورهای عربی با حمایت قاطع آمریکا و اسرائیل زنگ خطری برای بیداری امت اسلامی دانست و افزود: عربستان نیز سال‌هاست که در تلاش ایجاد تفرقه در بین امت‌های اسلامی است و از گروه‌های تروریستی- تکفیری نیز حمایت می‌کند.

این فرمانده جهادی افغانستان به ریشه‌های عمیق روابط نیک و حسنه 2 کشور اسلامی ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: دیپلمات‌های ایران در افغانستان به دلیل تحکیم همین دوستی‌ها و ادامه برادری و برابری خون‌های پاک‌شان را اهدا کردند تا انسانیت زنده و جاوید بماند و مردمان این 2 سرزمین همانند گذشته در کنار هم با صلح و صفا زندگی کنند.

بنایی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای مستکبر جهان با کمک‌های بی‌دریغ مملکت‌های عربی در پی گسترش ناامنی‌ها و ایجاد فاصله در بین امت‌های اسلامی و مذاهب هستند که باید جوامع مسلمان هشیارتر از قبل، این دسیسه‌ها را شناسایی و در پی خنثی سازی آن باشند که یگانه راه آن حفظ وحدت و انسجام است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس