گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟، شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون، چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟/شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون/ چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟مجلس شورای اسلامی پس از سه هفته تعطیلات تابستانه صحن علنی خود امروز(28 شهریور 94) ساعت 8 و 15 دقیقه و به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

جلسه علنی امروز در حالی آغاز شد که 91 صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد و با حضور 196 نفر از نمایندگان به‌صورت رسمی آغاز شد. در این میان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران میهمان این جمع شد.

پس از آن علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود هانت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت: متاسفانه در دنیای اسلام شاهد یک خواب‌آلودگی یا به خواب‌رفتگی عمدی هستیم که به موضوع مهمی همچون مسجدالاقصی توجه نشود و رژیم صهیونیستی از این فرصت نهایت سوءاستفاده را کرده است. باید بدانیم این یک مسئولیت مهم برای همه مسلمان‌ها است. خوشبختانه ملت ایران با هوشیاری نسبت به این رفتار دهشتناک موضع‌گیری کرد و به تظاهرات پرداخت. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون

منصور حقیقت‌پور اظهار داشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این شرط قبول کرد که در جلسه کمیسیون ویژه برجام حضور یابد که جلسه نمایندگان با وی رسانه‌ای، مطبوعاتی و ضبط نشود و فقط در حد یک خبر کوتاه در رسانه‌ها منتشر شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز فقط اعضای کمیسیون برجام حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در جلسه امروز حضور نمی‌یابد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز صبح جهت مذاکرات و رایزنی با مقامات ایرانی و سازمان انرژی اتمی در خصوص راهکارهای شفاف‌سازی ادعای غرب مبنی بر فعالیت‌های نظامی هسته‌ای ایران وارد کشور شد. وی ساعت ۱۴ در کمیسیون برجام حضور خواهد یافت. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 زاکانی: ایران از حداقل خدمات آژانس محروم بوده است

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟/شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون/ چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟علیرضا زاکانی در نشست امروز کمیسیون ویژه برجام با حضور یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی هسته‌ای اظهار داشت: از قبول دعوت کمیسیون و از وزارت امور خارجه کشور به این جهت که زمینه نشست را فراهم کرد، سپاسگزاری می‌کنم. امروز آغاز دهه دفاع مقدس است و لازم است یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به خاص شهدای هسته ای را گرامی بداریم.

وی در ابتدا به اهمیت قوه مقننه در کشور اشاره کرد و افزود: ابتدا باید اهمیت مجلس شورای اسلامی بر ایران را متذکر شوم و همچنین اهمیت کمیسیون برجام را یادآوری کنم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس ادامه داد: انتخاب مستقیم نمایندگان توسط مردم ایران و جایگاه بالای حقوقی مجلس این امکان را فراهم کرده است که نمایندگان مجلس به عنوان سخنگوی مستقیم مردم رشید ایران در سیاستگذاری سایر دستگاه‌ها اثرگذار باشند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

آمانو: آژانس به مسائل‌ محرمانه احترام می‌گذارد

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟/شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون/ چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟یوکیا آمانو با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشستی با اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: خوشحالم چنین فرصتی در اختیار من قرار گرفت تا در خدمت نمایندگان مجلس ایران باشم. فرصت پیش آمده برای تعامل در مسئله مهم هسته ای بسیار مهم است چرا که ما نیازمند گفتگو با هم هستیم.

مدیرکل آژانس بین المللی هسته ای اظهار داشت: قبل از اینکه افتخار حضور در مجلس ایران را داشته باشم در 3 ماه گذشته 2 بار با حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات های متعددی داشته ام همچنین با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظرف مدت یک هفته 2 بار ملاقات کردم. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 نهایی شدن گزارش کمیسیون برجام در هفته جاری

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با اشاره به دیدار ظهر امروز اعضای کمیسیون با آمانو اظهار داشت: این جلسه از ساعت 14 تا 15 ظهر امروز با حضور اعضای کمیسیون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند تا هفته آینده جمع‌بندی خود را از جلسات کمیسیون برجام نهایی کرده و گزارشی به صحن مجلس ارائه دهند و بعد از جلسه امروز جلسات کمیسیون به سمت جمع‌بندی بررسی‌های صورت گرفته پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در پاسخ به سوالی در مورد میهمانان جلسات آتی کمیسیون برجام گفت: به جز درخواستی که برای ملاقات با سران سه قوه از سوی کمیسیون ارائه شده، میهمان دیگری در کمیسیون نخواهیم داشت و جمع‌بندی مباحث را شروع می‌کنیم. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


***
چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟

در اولین جلسه مجلس پس از سه هفته تعطیلی چه گذشت؟/شرط آمانو برای رسانه‌ای نشدن جلسه با کمیسیون/ چه کسی برای اولین‌بار به قطعنامه شورای امنیت گفت ورق پاره؟حسین شریعتمداری در برنامه شب گذشته نگاه یک که با حضور صادق خرازی و درباره موضوع نفوذ پخش شد، با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت ملی علیه جمهوری اسلامی ایران، گریزی هم به بیانات امام خمینی (ره) زد.

شریعتمداری گفت: اینکه چه کسی گفت تحریم‌ها کاغذ پاره است را کاری نداریم ولی اولین کسی که تحریم‌ها را کاغذ پاره خواند حضرت امام بود و آن‌هم در زمانی که علیه ما قطعنامه‌های متعددی را تصویب می‌کردند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به سابقه قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران گفت: چندین قطعنامه پیش از قطعنامه 2231 علیه ما تصویب شد اما سؤال این است که آیا قطعنامه‌های قبلی علیه ما قانونی بود و آیا قطعنامه غیرقانونی قابل‌اجرا است که پاسخ این است که خیر؛ و حالا باید گفت که آیا قطعنامه غیرقانونی و غیرقابل‌اجرا چیزی جز کاغذ پاره است.

شریعتمداری اضافه کرد:‌ باید گفت که در قطعنامه 2231 قطعنامه‌های قبلی لغو نشده بلکه در قطعنامه جدیدی تجمیع شده است؛ در ماده 37 برجام و بند 11 و 12 قطعنامه 2231 بحث مکانیزم ماشه وجود دارد و آن‌ها هر لحظه که بخواهند به شکل راحتی می‌توانند تحریم‌ها را برگردانند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    خدا رو شکر علی الحساب همه چی ارومه
  • یک ارتشی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    همه میدانند تحریمهای اصلی و مهم حاصل تلاش سران و عوامل فتنه 88 بود
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    جالب بود و مهم . ممنون
  • محمدی ازطلاب قم ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    آمانو: آژانس به مسائل‌ محرمانه احترام می‌گذارد اگه واقعا اینطور هستش پس چطور دانشجویان ما را ترور کردید و این دروغ بزرگ امانو هستش سفارش به دولت: گوشت دست گربه می دهید که از آن مواظبت کند
  • علیرضا ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    چه ربطی به سران فتنه داشت؟؟ کسی ار سران فتنه نمیخواد حمایت کنه ولی این تحرم ها از اوایل انقلاب بوده و اواخر بخاطر مسائل هسته ای شدیدتر شد! بابا یذره هم مطالعه ی تاریخ معاصر بد نیست ها!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس