گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس، آیت‌ الله خزعلی درگذشت، روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش،  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شد، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس

 جلسه کمیسیون برجام بدون حضور میهمان برگزار شد

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شداعضای کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 5+1 صبح امروز با برگزاری جلسه‌ای بررسی متن برجام را ادامه دادند.

جلسه امروز کمیسیون برجام میهمانی نداشت و اعضای کمیسیون برای بررسی متن مذاکرات هسته‌ای تشکیل جلسه دادند.

قرار بود در جلسه امروز علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یابد که حضور وی در کمیسیون لغو شد.

روایت نقوی از اظهارات وزیر اطلاعات در کمیسیون برجام

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدسیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از نشست عصر روز گذشته کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان دفاعی و نظامی تشکیل شد.

وزیر اطلاعات در کمیسیون ویژه برجام با بیان اینکه هر کسی جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرد در زمین دشمن بازی کرده است، گفت: مذاکرات در چارچوب منافع ملی انجام شده است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 توصیه لاریجانی به کمیسیون برجام

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدجلسه روز چهارشنبه کمیسیون برجام فقط با حضور اعضا تشکیل شد. قرار بود امروز علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمان کمیسیون باشد که دفتر وی اعلام کرد به دلیل مشغله کاری، امکان حضور ندارد و حضور صاحبنظران حقوق بین‌الملل در کمیسیون نیز به شنبه آینده موکول شد.

سید حسین نقوی حسینی در خصوص جلسه امروز صبح  کمیسیون گفت: جلسه حقوقی کمیسیون برجام که قرار بود بعد از بخش اول که مربوط به حضور آقای ولایتی بود برگزار شود، به علت درخواست حقوقدانانی که از دانشگاه دعوت شده بودند و زمان حضور درجلسه امروز را مناسب نمی‌دانستند، به شنبه هفته آینده موکول شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 تذکر به جریان های سیاسی حاضر در کمیسیون برجام

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدمنصور حقیقت‌پور درباره عملکرد کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: در نشست‌های این کمیسیون مباحث جدی و بی پرده مطرح می‌شود و این مباحث بخش‌های مختلف برجام مورد کالبدشکافی قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: ما درباره اجتناب از طرح نگاه‌های سیاسی و حزبی در جریان نشست‌های کمیسیون تذکراتی را به افراد داده‌ایم تا هر کسی گرایش‌های سیاسی خود را بیرون این کمیسیون بگذار و تنها با نگاهی تخصصی و حرفه‌ای وارد نشست شود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 نامه زاکانی به ظریف برای حضور آمانو در مجلس

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدعلیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار دعوت رسمی این وزارتخانه از یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در کیمسیون متبوعش شد.

زاکانی طی این نامه با اشاره به حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنگره آمریکا خواستار حضور وی در نشست کمیسیون متبوعش و همچنین پاسخ به سؤالات نمایندگان شده است. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

 نامه زاکانی به روحانی برای تشکیل جلسه مشترک

علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس طی نامه ای به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواستار جلسه مشترک کمیسیون با حسن روحانی برای بررسی برجام شد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 «آیت‌ الله خزعلی» دار فانی را وداع گفت

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدآیت الله ابوالقاسم خزغلی عضو مجلس خبرگان رهبری و از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت.

پیکر مطهر این عالم فقید، فردا پنج شنبه، 26 شهریور، ساعت 10صبح، از مدرسه عالی شهید مطهری تهران، واقع در میدان بهارستان تشییع می شود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدروزنامه ی اعتماد در شماره ی امروز خود مصاحبه ای با احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر کرده است.

نماینده مجلس افزود: وقتي آقای هاشمی سياست تعديل را اجرايي كرد و كشور در سال ١٣٧٤ دچار تورم بالايي شد، خيلي زود ترمز دستي را كشيد و دنده عقب رفت. كارش هم كار درستي بود. در عرض يك‌سال توانست تورم نزديك به ٥٠ درصد را به ٢٣ درصد برساند.

وی گفت: هرچند در دوره احمدي‌نژاد هم تصميمات خوبي گرفته شد اما حجم تصميمات عجولانه زيادتر بود. طرح مسكن مهر كه طرحي علمي و موضوع يك رساله در دانشگاه علم و صنعت بود به بدترين شكل اجرايي شد و نتيجه‌اش وضعيت امروز است.

توکلی افزود: هيچ‌كدام از پسرانم هيچ‌وقت چاپخانه نداشته‌اند و كارمند دولت هم نيستند. پسر ارشدم در يك شركت تبليغاتي خصوصي كار مي‌كند، پسر دومم معلم مدارس غيرانتفاعي و روزنامه‌نگار است، سومين پسرم گرافيست است. پسر چهارمم دانشجوي دكتراي روانشناسي است و آخرين پسرم ضمن تحصيل فلسفه در مقطع كارشناسي ارشد در مدارس غيرانتفاعي تدريس مي‌كند. در ضمن همه كمك‌هايي كه بابت روزنامه‌ از دولت گرفته بودم را در صفحه اول شماره ماقبل آخر روزنامه فردا منتشر كردم. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شد

از عدم حضور در کمیسیون برجام تا دعوت از آمانو به مجلس/ آیت‌ الله خزعلی درگذشت/ روایت توکلی از نقد دولت ها تا روزنامه فردا و شغل پسرانش/  وزیر اقتصاد راهی بیمارستان شدشنیده‌ها حکایت از آن دارد که علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جلسه هیات دولت با عارضه قلبی روبرو شده و به بیمارستان منتقل شد.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در حال حاضر اوضاع جسمی طیب‌نیا رو به بهبود است و به توصیه پزشکان معالج، نیاز به استراحت مطلق دارد.

گفته می‌شود طیب‌نیا در جلسه هیات دولت با مشکل قلبی روبرو شده است که پس از آن با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    Ma shall a bemashregh
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    خادم مردم باشید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس