کد خبر 467541
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که کشورهای اروپایی باید فورا راه حلی “جامع” و یک برنامه “منصفانه” برای اسکان پناهجویان اعلام کنند.

گروه بین الملل مشرق- آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که کشورهای اروپایی باید فورا راه حلی "جامع” و یک برنامه "منصفانه” برای اسکان پناهجویان اعلام کنند. در حال حاضر هر یک از کشورهای اروپایی برای کنترل مرزهایشان برنامه‌های خاص خود را بدون هماهنگی با دیگر کشورها اعلام کرده است.

هشدار سازمان ملل به اروپا

این نهاد بین‌المللی گفته است که اتحادیه اروپا برای کنترل و ثبت نام پناهجویانی که وارد یونان، ایتالیا و مجارستان می شوند، باید مراکزی ایجاد کند. آلمان، اتریش، و جمهوری چک در دو روز گذشته برنامه‌هایی را برای کنترل مرزهایشان به اجرا گذاشتند.

هشدار سازمان ملل به اروپا

آژانس پناهندگان با اشاره به این محدودیت‌های مرزی گفته است که این قبیل اقدامات تنها بر ضرورت ایجاد راه حلی فراگیر از سوی همه کشورهای اتحادیه اروپا تاکید می‌کند. قرار است وزرای کشور اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ۱۴ سپتامبر، ۲۳ شهریور) نشستی اضطراری درباره یافتن راه حلی برای بحران پناهجویان برگزار کنند.

هشدار سازمان ملل به اروپا

بحث و مذاکره درباره طرح هایی در مورد اسکان ۱۶۰ هزار پناهجو در ۲۳ کشور عضو اتحادیه اروپا از طریق سیستم سهمیه بندی اجباری ازجمله محورهای اصلی گفتگوهای وزرای کشور خواهد بود.

هشدار سازمان ملل به اروپا

بسیاری از پناهجویان از ثبت نام در کشورهایی مثل یونان و مجارستان خودداری می کنند. آنها نگران هستند که ثبت نام در این کشورها، مانع شود که بتوانند از کشورهایی همانند آلمان درخواست پناهندگی کنند.

هشدار سازمان ملل به اروپا

هشدار سازمان ملل به اروپا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس