چند ماه بعد از بروز تنش‌ در روابط واشنگتن و تل‌آویو، رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هفته آینده در واشنگتن با محور توافق هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

 به گزارش مشرق، «الاخبار» اعلام کرد: نگاه‌ها به دیدار هفته آینده «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن، دوخته شده است. انتظار می‌رود این دیدار مهم‌ترین دیدار از نوع خود باشد به‌ویژه اینکه به نوشته روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، طرفین در این نشست درخصوص روابط آمریکا- اسرائیل پس از مناقشه طولانی مدت نتانیاهو علیه اوباما و توافق هسته‌ای با ایران، بحث و رایزنی خواهند کرد.

یک مقام ارشد در کابینه نتانیاهو خاطرنشان کرد، به رغم دیدارهای سابق نتانیاهو و اوباما، دیدار بعدی این دو بسیار مهم خواهد بود. هرچند در پی توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت بزرگ جهانی، اختلافاتی بین آمریکا و اسرائیل  به‌وجود آمد ولی نتانیاهو در حال حاضر تلاش می‌کند توجه خود را به پیوندهای مشترک با آمریکا و تا حد امکان دوری جستن از اختلافات معطوف می‌کند و همین امر در دیدار آتی برجسته خواهد شد.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد در کاخ سفید در اشاره به اینکه نتانیاهو روابط دوجانبه بین تل‌آویو و واشنگتن را در بدترین وضعیت قرار داده است، گفت: «در شرایط کنونی، اختلاف بین این دو سران غیرقابل ترمیم است.»

این مقام آمریکایی تصریح کرد اوباما تلاش‌های وافری برای به تصویب رساندن توافق هسته‌ای در کنگره انجام داد از جمله اینکه به اعضای کنگره متعهد شد که در قبال این توافق، به اسرائیل کمک‌های مادی و نظامی خواهد کرد.

وی در عین حال افزود، اوباما دیدار بعدی با نتانیاهو را در راستای تعهدش به امنیت اسرائیل صورت خواهد داد با این‌حال، رئیس‌جمهور به تعهدات خود به کنگره، پایبند است.

یدیعوت آحارونوت نوشت، نتانیاهو، همچنین بسته غرامت‌های آمریکا به اسرائیل را محور نشست خود با اوباما قرار خواهد داد و با اوباما درباره مسائل نظامی و سیاسی مرتبط با تحرکات سیاسی و نظامی ایران در منطقه و حمایت این کشور از گروه‌های «دشمن» اسرائیل از جمله در سوریه، لبنان و نوار غزه محاصره شده، رایزنی خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس