کد خبر 463522
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

فعالان حقوق بشر یمنی مقیم آمریکا به همراه شماری از شهروندان آمریکایی با برگزاری تظاهرات مقابل کاخ سفید خواستار توقف اقدامات متجاوزانۀ این کشور علیه مردم یمن شدند.

به گزارش مشرق، یمنی‌های مقیم آمریکا و شماری از شهروندان آمریکایی در مخالفت با سفر «سلمان بن عبد العزیز» پادشاه رژیم سعودی به واشنگتن در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

فعالان حقوق بشر یمنی مقیم آمریکا به همراه شماری از شهروندان آمریکایی با بالای سر بردن تصاویر قربانیان تجاوز عربستان به یمن و عکس‌های خون‌آلود از ملک سلمان، خواستار توقف اقدامات متجاوزانۀ این کشور علیه مردم یمن شدند.

تظاهر کنندگان ضمن مخالفت با سفر پادشاه عربستان به واشنگتن تجاوز این کشور به یمن و کشتن افراد بیگناه را محکوم کردند.

«محمد علاو» رئیس یک موسسۀ فعال در زمینۀ حقوق بشر و مهاجرت با شرکت در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت، این تظاهرات پیام محکمی به حکومت آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور است که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی یک جانی است و مرتکب جنایت جنگی شده است.

وی افزود: قربانیان اصلی جنایت‌های عربستان سعودی در یمن کودکان هستند و ملک سلمان باید محاکمه شود.

این فعال حقوق بشری همچنین در تماس تلفنی با پایگاه صحافه ۲۴ گفت که در خلال این تجمع، تظاهرات کنندگان یک محاکمه نمادین در مقابل هتلی که ملک سلمان در آن اقامت دارد برپا کردند.

علاو با اشاره به این‌که یمنی‌های مقیم آمریکا از سراسر این کشور در این تظاهرات شرکت کردند، موضع شهروندان آمریکایی و فعالان کشورهای عربی را که در این تظاهرات شرکت کردند، قابل ستایش خواند.

سلمان بن عبدالعزیز روز جمعه (۱۳ شهریور) در واشنگتن، با باراک اوباما دیدار کرد.

وی در نشست خبری خود با رئیس جمهور آمریکا گفت: ما خواهان همکاری با آمریکا برای تحقق ثبات در خاورمیانه هستیم.

اوباما نیز در این نشست خبری گفت: من همانند ملک سلمان نگران اوضاع یمن و سوریه هستم و ما به همکاری خود با عربستان برای مبارزه با تروریسم در جهان از جمله داعش ادامه خواهیم داد.

وی افزود سفر ملک سلمان به آمریکا نشان‌دهنده دوستی بین دو کشور است. آمریکا و عربستان مهم‌ترین حامیان داعش و بنا به تعبیر دیگر، سازنده این گروه تروریستی هستند.

پادشاه عربستان با وجود آنکه از آلزایمر شدید و ضعف جسمانی رنج می‌برد به آمریکا سفر کرده تا از ادامه فروش تسلیحات نظامی واشنگتن به ریاض مطمئن شود. یکی از مهم‌ترین قراردادهای بین دو کشور خرید دو ناو نظامی از آمریکا است. سلمان یک روز پیش از دیدار با اوباما، با جان‌ کری دیدار کرد.

{$sepehr_album_30589}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس