کد خبر 463055
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

طرفداران حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» لبنان با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در مرکز بیروت، ضمن تاکید بر حل پرونده‌های داخلی، نقش ارتش و مقاومت اسلامی در پاسداری از حاکمیت وطنشان را ستودند.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار نفر از طرفداران حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» با تجمع در میدان «شهدا» ‌بیروت از رویکرد سیاسی «میشل عون» رئیس فرکسیون «تغییر و اصلاح» برای حل پرونده‌های داخلی و مبارزه با فساد دولتی حمایت کردند.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»،‌ «بیار رفول» هماهنگ کننده جریان ملی آزاد در ابتدای این تجمع، با قدردانی از شرکت کنندگان و افرادی که به فراخوان برگزاری تظاهرات این جریان مسیحی پاسخ مثبت گفتند، نقش ارتش و مقاومت اسلامی در مبارزه با تروریسم تکفیری و دشمن صهیونیستی را ستود.

بر اساس این گزارش، منابع جریان ملی آزاد شمار شرکت کنندگان در تظاهرات عصر دیروز (جمعه) را 100 هزار تن برشمرد.

این گزارش حاکی است که میشل عون رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح» و رئیس سابق جریان ملی آزاد نیز از طریق ویدئو کنفرانس در جمع تظاهرات کنندگان سخنرانی کرد و خطاب به آنها گفت: امروز همانند گذشته من به شما افتخار می‌کنم و در آینده نیز به شما افتخار خواهم کرد. شما بر پیام صلح آمیز وطن محافظت کردید و با همبستگی و اخلاق خودتان از جریان ملی آزادی و وطن پاسداری خواهید کرد.

 پیش از صحبت‌های میشل عون، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه و رئیس جدید حزب مسیحی جریان ملی آزاد نیز در جمع تظاهرات کنندگان گفت: ما خواستار انتخاب رئیس جمهور آزاد منش برای کشور هستیم، رئیس جمهوری که ملت او را انتخاب کند.. ما خواستار پارلمانی هستیم که عمر خود را تمدید نکند و اختیاراتش را نقض نکند. پارلمانی که بر اساس قانون انتخاب شود و به جوانان داده و در را به روی دلالان، مغازه‌ها و فئودالان ببندد. ما آرزوی داشتن کشوری را در سر می‌پرورانیم که در آن شورای وزیران همه سمت‌ها و مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند و قوانین را زیر پا ننهد.

میشل عون رئیس سابق جریان ملی آزاد هفته گذشته در پی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز شهروندان لبنانی به تداوم بحران انباشت زباله، هوادارانش را نیز به برگزاری تظاهرات مشابه و جداگانه دعوت کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس