کد خبر 463656
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

منابع خبری گزارش کردند که اتباع چچنی، سعودی، لبنانی و تونسی به ترتیب بیشترین افراد خارجی عضو گروههای تروریستی در سوریه را تشکیل می دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه اینترنتی رای الیوم امروز در گزارشی به رتبه بدنی تروریست های خارجی در سوریه براساس تعداد آنها پرداخته و نوشت: شمار جنگجویان تونسی در سوریه به نزدیک به هشت هزار نفر رسیده است.

این مطلب را یک هیئت رسانه ای و حقوقی تونسی تایید کرد که اخیرا سفری به سوریه داشت و با بسیاری از شخصیت های طرفدار نظام سوریه ملاقات کرد.

این هیئت افزود: جنگجویان تونسی رتبه چهارم را از نظر تعداد در گروههای تروریستی در سوریه دارند. جگجویان چچنی و سعودی و لبنانی در رتبه های اول تا سوم هستند.

زیاد الهانی رئیس این هیئت تونسی در کنفرانس مطبوعاتی در تونس اعلام کرد: اطلاعات جمع آوری شده آنها در جریان سفرشان به سوریه تایید می کند که بیش از دو هزار جنگجوی تونسی از سال 2014 میلادی کشته شده اند.

وی افزود: مجموع جنگجویان تونسی در سال 2014 میلادی 4 هزار و 200 نفر بود که نیمی از آنها کشته شدند اما این تعداد در سال 2015 به هشت هزار نفر افزایش یافت.

الهانی گفت: 20 خانواده تونسی در منطقه دوما در سوریه مخفی هستند و سرنوشت آنها معلوم نیست و یک خانواده هم وارد اردوگاه یرموک در نزدیک دمشق شد و هنوز خارج نشده و تماس با اعضای آن قطع است.

وی تصریح کرد: شمار زیادی از زندانیهای تونسی در زندانهای سوریه نیز متهم به ورود غیرقانونی به سوریه از طریق مرز و وابستگی به گروههای تروریستی و تفکرات تکفیری هستند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس