وزیر کشور با بیان این که اکنون با شورای نگهبان هماهنگی کامل داریم و مشکلی وجود ندارد گفت: هم آنها به وزارت کشور نظر لطف دارند و هم ما به دوستان در شورای نگهبان عنایت داریم.

به گزارش مشرق،  عبدالرضا رحمانی‌فضلی پس از ورود به شهرکرد با حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، دیدار و گفت‌وگو کردند.

رحمانی‌فضلی در این دیدار با گرامی‌داشت یاد شهیدان باهنر و رجایی، اظهار داشت:‌ هفته دولت بهانه‌ای برای ایثارگری‌ها و تلاش دولت‌مردان برای نظام به‌شمار می‌رود.

وزیر کشور با اشاره به شرایط کشور زمانی که آقای روحانی و دولت تدبیر و امید روی کار آمد، گفت: واقعاً شرایط مناسبی از نظر مشکلات اقتصادی، فشار تحریم‌ها و اوضاع منطقه‌ای نبود؛ همچنین در حوزه سیاست داخلی، انسجام و وحدت دچار اشکال شده بود.

وی به موضوع هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: با هدایت رهبر معظم انقلاب و استقامت مردم و اجرای دولت تدبیر و امید و پیگیری تیم مذاکره‌کننده، گام‌های مهم اولیه برداشته شده است و در این مسیر در حال تلاش هستیم تا اجرا و عملیاتی شود.

رحمانی‌فضلی بر همین اساس برداشته شدن تحریم‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: اینکه حق ما را بپذیرند و 6 قطعنامه را از شورای امنیت بیرون آورند، بسیار مهم بود.

وزیر کشور در ادامه به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب در روز گذشته اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف هم‌چون اقتصادی، سیاست داخلی و مسئله هسته‌ای، خدمت رهبری گزارش‌هایی ارائه شد و رئیس جمهور نیز در حوزه سیاست داخلی مطرح کرد که با انسجام و همدلی کشور به جلو می‌رود؛ هرچند انتقاد و بحث کارشناسی لازمه مردم‌سالاری دینی است.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که یکپارچگی ما حفظ شود که این یکپارچگی به معنی این است که مسیر و جهت همه یکی باشد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حوزه امنیت داخلی با همه گرفتاری ها هیچ مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: ما نفت 40 دلاری می‌فروشیم، اما در این وضعیت هم کار به خوبی پیش رفته است.

وی استان چهارمحال و بختیاری را جزو استان‌های نمونه عنوان کرد و افزود: استاندار این استان نیز از افرادی به‌شمار می‌رود که بسیار پیگیر است و همین پیگیری‌ها موجب شد که آقای رئیس جمهور اولین یکی از اولین سفرهای استانی خود را به این استان اختصاص دهد.

رحمانی‌فضلی همچنین گفت: بعد از موضوع «برجام» و مسئله هسته‌ای، موضوع اقتصاد از اولویت‌های کشور به‌شمار می‌رود؛ در دیدار با رهبر معظم انقلاب هم ایشان بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و اینکه ستادی برای پیگیری این امر گذاشته شود.

وی در ادامه سخنان خود به بحث انتخابات اشاره و تصریح کرد: باید انتخابات را به مانور قدرت ملی تبدیل کنیم و شکوه مشارکت مردم در سرنوشت خودشان را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد:‌ باید انتخابات به‌صورت قانونی، سالم و توأم با همت و انسجام برگزار شود؛ همیشه در انتخابات بنا به شرایطی که پیش آمده، اختلافات زیاد شده که دلایل مختلفی مثل نوع تبلیغات و موضع‌گیر‌ی‌ها دارد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ما الان هم در اجرا، هم در نظارت با شورای نگهبان هماهنگی کامل داریم، یادآور شد: هیچ مشکلی وجود ندارد و بقیه راه را نیز با هماهنگی به پیش می‌رویم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی احزاب و گروه‌ها شرایط سیاسی کشور را درک می‌کنند، ادامه داد: دولت برنامه‌اش این است که انتخابات قانونی و سالم برگزار کند و قطعاً امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان می‌توانند محور این انسجام باشند.

رحمانی‌فضلی در پایان خاطرنشان کرد: برای ما حضور و مشارکت بیش‌تر از نتیجه و اینکه چه کسی به مجلس می‌رود، اهمیت دارد؛ هر کس در شورای نگهبان در مسیر نظارت تأیید شد و رأی مردم را گرفت، نماینده مردم است و اینکه چه کسی و از چه گرایشی است، تفاوتی نمی‌کند.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری و امام جمعه شهرکرد طی سخنانی اظهار داشت: تقارن هفته دولت با میلاد امام رضا(ع)، تقارن مبارکی است. یاد شهیدان رجایی و باهنر را که خود الگو هستند را گرامی می‌داریم و این دولت گام‌های خوبی برداشته است و می‌توان گفت در عرصه‌هایی نمره مثبت دارد.

وی تأکید کرد: ضمن اینکه در همه دولت‌های این‌گونه بوده که یک سری نقاط منفی و یک سری نقاط مثبت وجود داشته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دولت در مسئله هسته‌ای مذاکرات و سیاست خارجی حرکت‌های خوبی صورت داده است، گفت: دستاوردهای دیگری را نیز می‌توان به‌دست آورد، البته مشکلاتی هم هست که باید تلاش شود تا آنها نیز به نتیجه برسد، مثلاً در جهت عمران و آبادانی کشور باید گام‌هایی را برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مسئله وحدت خاطرنشان کرد: این موضوع لوازمی دارد که باید آنها را فراهم کرد؛ با در پیش رو بودن انتخابات، باید شور و نشاط و حضور حداکثری داشته باشیم و قطعاً لازمه این امر حضور گروه‌های فعال در عرصه است.

وی بر همین اساس تأکید کرد: البته باید مراقب باشیم فضا را به کسانی ندهیم که بر گرده نظام چوب بزنند، البته آنهایی که توبه کردند، می‌توانند فعالیت کنند.

امام جمعه شهرکرد در پایان به ضرورت روحیه جهادی در مجموعه دولت‌مردان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار دیروز خود با هیأت دولت مطالب را از تمام زوایا و بسیار هوشمندانه مطرح کردند.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس