کد خبر 457568
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

«کارلی فیورینا» کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که جدا از رأی کنگره به توافق اتمی ایران، سایر کشورهای جهان به اجرای آن متعهد هستند.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو دولتی آمریکا، فیورینا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی گفت: «حتی اگر کنگره به توافق اتمی ایران رأی منفی دهد - صمیمانه امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد - سایر کشورهای جهان وارد عمل شده و شبکه نقل و انتقال پول به جریان افتاده است؛ چین و روسیه از مدت ها قبل خواستار بازشدن اقتصاد ایران شده اند.»

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: توافق اتمی جامع میان ایران و کشورهای موسوم به 1+5 در ازای رفع تحریم های بین المللی علیه ایران، خواستار محدود کردن برنامه های اتمی و بازرسی های محدود از تاسیسات ایران می شود. بازرسان بین المللی باید برای دسترسی به تاسیسات ایران تقاضای بازدید کنند و ایران حداکثر در 24 روز باید به این تقاضا پاسخ دهد.

این منبع خبری یادآورشد: اکنون کنگره آمریکا سرگرم بررسی توافق اتمی ایران است و هفته دوم سپتامبر(شهریورماه) رأی نهایی خود درباره آن را صادر می کند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به رأی 34 سناتور نیاز دارد تا توافق اتمی ایران در کنگره تائید شود. تاکنون 26 سناتور وعده داده اند که در کنگره به آن رأی مثبت دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس