معاون وزیر خارجه در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی گفت: قضیه بتون هر چند یک باخت برای آمریکایی‌هاست اما شاهکار تبلیغاتی آمریکا نیز محسوب می‌شود که توانست به فضای روانی ما غلبه کند.

عراقچی:قضیه بتون در راکتور اراک شاهکار تبلیغاتی آمریکا است
به گزارش مشرق، عراقچی، معاون وزیر خارجه در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر ما کار بزرگی کردیم به اتکا بزرگی ملت ایران بوده است.

وی ادامه داد: دستاوردهای برجام اگر به صورت کلان و فرامتنی همانطور که در دنیا نیز اینگونه نگاه می شود، نگاه شود، گویا است و نیاز به دفاع ندارد.

معاون وزیر خارجه گفت: برجام برکت خیلی بزرگی برای کشور بود که یکی از موضوعات مهم کشور را بگذارند وسط، پرژکتور روی آن بیاندازند و متن را شخم بزنند و بحث شود که این در طول مذاکره هم انجام می شد که البته همه این بحث ها از سر صدق بوده که به مانند این است که تیم در حال جراحی را پرژکتورهای قوی تر گذاشتند تا نکات مشخص است البته برخی هم لوله اکسیژن را قطع می کردند الان هم اکثر دلواپسی ها از سر دلسوزی است.

عراقچی ادامه داد: من انتقادات را حفظ هستم انتقاداتی بیان می شود که حتی توسط برخی از افراد که فیزیکدان هم هستند که از طریق صدا و سیما هم پخش می شود که جای تعجب دارد که مثلا قطعنامه 1929 را به قطعنامه فعلی ترجیح می دهند؛ یا مثلا می گویند مواد غنی شده قرار است تبدیل به زباله شود که این موارد واقعا جای تعجب دارد یا اینکه می گویند اگر من بودم نصف نظنز را می بردم در فردو که نشان می دهدجایگاه فردو را نشناخته است،  یا اینکه ار.ان.دی محدود شده است این در حالی است که تحقیق و توسعه ادامه پیدا می کند و اگر محدودیتی برای تولید سانتریفیوژ داریم برای این است که ما برنامه ای برای آن نداشتیم.

وی افزود: یا اینکه در مورد اراک کسی که مدعی دانشمند هسته ای است بگوید آب سنگین نیست در حالی که متن برجام و آمریکایی ها و دانشمندان می گویند آب سنگین است بازهم می گویند آب سبک شده است یا قضیه بتون که شاهکار تبلیغاتی امریکایی هاست در حالی که این یک باخت برای امریکایی هاست. آنها در ابتدای مذاکرات حتی حاضر نبودند اسم راکتور اراک را بیاورند و در توافق ژنو فقط حاضر بودند بگویند آن چیزی که آژانس به آن می گوید به ای ار 40، این کجا تا اینکه آمدند گفتند آب سنگین اراک که این به معنای پیروزی ماست؛ حالا هر چند قلب قدیمی اصلا کارایی نداشت را امریکایی ها گفتند این قلب را با بتن پر کنید تا مشخص شود که دیگر قرار نیست از آن استفاده شود.

معاون وزیر خارجه گفت: حالا بتن در اثر تبلیغات آمریکایی ها شده موضوع روز که بازی صد در صد باخته را تبدیل به یک چیز دیگر کردند و در جاهای تصمیم ساز هم می بینیم مدام می گویند بتن، انگار می خواهند به نیش بزنند.

عراقچی در پایان گفت: از  همه انتقادات تشکر می کنم که بالای 90 درصد آنها از سردلسوزی بود و ممکن است مقداری از آن هم برای دل شکستن بوده باشد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    بیرون آوردن قلب راکتور،و پر کردن کالاندریا با بتن،به گونه ای که آژانس راستی آزمایی کنه که دیگه قابل استفاده نیست،در متم برجام اومده،به آمریکاییها کاری نداریم. در برجام اومده که ایران راکتور آب سنگین نخواهد داشت(قسمت راکتورهای دیگر) این بازطراحی اراک هم طوری هست که با اورانیوم غنی شده کار میکنه و توانش از ۴۰به ۲۰مگا وات میرسه،یعنی هم میخواهین هزینه آب سنگین رو بپردازین هم غنی سازی؟؟هم با اورانیوم غنی شده کار کنه هم اب سنگین؟
  • سعید ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    باسلام جناب آقای عراقچی : برای جواب به منتقدان خوب است که فیلم و تصویر راکتور اراک را به مردم نشان دهید که کلا این تبلیغات بی اثر شود. همچنین برای بستن دهان منتقدان توافق با آنها مناظره برگزار کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس