کد خبر 456381
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷

کوالکام، یک کمپانی آمریکایی است که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی و بزرگترین سازنده تراشه‌های موبایل در جهان است.

به گزارش مشرق، کوالکام، یک کمپانی معتبر آمریکایی است که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی و بزرگترین سازنده تراشه‌های موبایل در جهان است. البته امروزه تکنولوژی‌های متعلق به کوالکام را تنها در تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه می‌توان مشاهده کرد. بازار این سازنده آمریکایی روز به روز کوچک‌تر می‌شود، چرا که شرکت‌هایی که سفارشات‌شان را به او می‌دادند، حالا هرروز بیش از پیش به خودکفایی روی می‌آورند و می‌خواهند چیپ‌های مورد نیازشان را خودشان تهیه کنند. این کمپانی‌ها همگی روزگاری از مشتریان پر و پا قرص کوالکام بوده‌اند و حالا با این اقدام‌شان کوالکام را در تنهایی و سختی رها می‌کنند. سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و شیائومی از جمله همین شرکت‌ها هستند. شرکت‌هایی که سالانه سفارش ده‌ها میلیون تراشه را به کوالکام می‌دادند و جیبش را حسابی پر می‌کردند، اما حالا ظاهرا قرار است با ارایه چیپ‌های خود، کاملا به تراشه‌های بومی خود متکی شده و قید کوالکام و رفاقتش را بزنند.

با توجه به سخنان بالا، به نظر می‌رسد بهتر باشد کوالکام به دنبال‌ حوزه‌های دیگری برای استفاده از فناوری‌های خود باشد. این کمپانی به تازگی تصمیم گرفته که از تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارد، در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. البته این بدان معنا نیست که کمپانی کوالکام قرار است تغییر ماهیت داده و از یک سازنده چیپ‌ست به یک هواپیماساز تبدیل شود. نه اصلا این گونه نیست، بلکه فقط قرار است که این کمپانی، با چیپ‌های ساخته دست خود به پشتیبانی از شرکت‌های سازنده هواپیماهای بدون سرنشین بپردازند. فقط امیدوارم فردا پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین هم به خاطر استفاده از اسنپدراگون 810 داغ نکرده و هر 2 ساعت یک بار مجبور به فرود اضطراری و آب‌تنی نباشند!

راج تالوری، نایب رئیس ارشد کوالکام معتقد است که یک چیپ اسنپدراگون 800 می‌تواند کارهایی همچون عکاسی، ناوبری و برقراری ارتباط را به خوبی انجام دهد. او معتقد است اسنپدراگون 800 می‌تواند بسیار کارآمد باشد، چرا که در حقیقت این چیپ می‌تواند جایگزین سیستم‌های بسیاری شود که هر کدام از آن‌ها تنها برای انجام یکی از این کارها در داخل هواپیما قرار داده شده‌اند. با استفاده از یک تراشه قدرتمند اسنپدراگون، همه این کارها توسط آن انجام خواهند شد و دیگر نیازی به چندین سیستم مجزا نیست.

تالوری همچنین معتقد است که این کار، از آن‌جا که موجب حذف چیپ‌ها و سیستم‌های بسیاری از داخل هواپیما می‌شود، باعث کاهش قیمت نهایی آن نیز خواهد شد. هنوز معلوم نیست که کوالکام قرار است با چه کمپانی‌ یا کمپانی‌هایی همکاری کند، اما مسئولان کوالکام اعلام کرده‌اند که به‌زودی، تلاش‌های خود برای ارایه یک هواپیما بدون سرنشین را به اطلاع همگان خواهند رساند و پس از آن نیز جزییات اضافی این طرح را در اختیار همگان قرار می‌دهند.

منبع: آی تی رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس