کد خبر 453735
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

استفاده از هواپیماهای کوچک بدون سرنشین در ایتالیا در زمینه های مختلف علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش مشرق، در ایتالیا از پهپادها در عرصه های نظامی، تجاری،رسانه ای و صنعتی استفاده و حتی ساخت انها به عنوان یک سرگرمی به کودکان و نوجوانان نیز اموزش داده می شود.

یکی از کارشناسان ساخت پهپاد در ایتالیا در این خصوص گفت: ما در ایتالیا نخستین دوره اموزشی ساخت و استفاده از پهپادهای واقعی در ابعاد کوچک را برای کودکان و نوجوانان بین 8 تا 17 سال برگزار می کنیم.

شرکت کنندگان با به پرواز دراوردن پهپادهایی که خود ساخته اند با چگونگی استفاده از ان توسط نیروهای پلیس و اتش نشانی اشنا می شوند.

پهپادهای با قابلیت جدید علاوه بر این که نقشه برداری هوایی را با دقت زیاد و در مدت زمان کوتاه امکان پذیر می کند در مواقع بحرانی مانند وقوع بلایای طبیعی نیز بسیار کارایی دارند.

یکی از اعضای سازمان صلیب سرخ ایتالیا گفت: صلیب سرخ از این نوع پهپاد برای جمع اوری اطلاعات در مناطقی که به دلایل بروز بلایای طبیعی دسترسی به انجا دشوار است استفاده می کند تا متعاقبا بتواند امدادرسان ها را به سرعت به ان مناطق اعزام کند.

این در حالی است که استفاده های اطلاعاتی از پهپادها باعث شده تا برخی از شرکت های سازنده این نوع هواپیماهای بدون سرنشین، پهپادهای ضد جاسوسی را نیز به بازار ارائه کنند.
این تنها پهپاد ردیاب در جهان است که با برخورداری از سه نوع فناوری پیشرفته تصویری، فراصوتی و مادون قرمز می تواند پهپاد های جاسوسی را که به ان نزدیک می شود شناسایی و اعلام خطر کند.

در حافظه این پهپاد که در مراکز حساس نظامی و غیر نظامی نصب می شود مشخصات تمامی پهپادهای شناخته شده موجود در جهان ثبت شده و این اطلاعات به صورت منظم به روز می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس