کد خبر 456302
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

«مخالفان توافق هسته ای با ایران، کاملا حق دارند که می گویند برای این توافق جایگزینی وجود دارد. ما می توانیم ایران را بمباران کنیم اما ...».

به گزارش مشرق، روزنامه یو‌اس‌ای تودی (usatoday) در یادداشتی به قلم "آن ماری اسلاتر" مدیر سابق برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه آمریکا و استاد ممتاز امور بین الملل در دانشگاه پرینستون، تاکید کرده که تنها جایگزین برای توافق هسته ای، جنگ با ایران است.
 
خانم اسلاتر بر این باور است که آمریکا چاره ای جز "پذیرش توافق" یا "وارد شدن به جنگ با ایران" ندارد و هزینه های گزینه نظامی به حدی زیاد است که تنها یک راه برای ایالات متحده باقی می گذارد: تن دادن به توافق هسته ای با ایران علیرغم وجود برخی نکات منفی در آن.
 
خلاصه ای از این نوشتار که زیر عنوان "تنها جایگزین برای توافق هسته ای، جنگ با ایران است" تنظیم و منتشر شده را با هم مرور می کنیم:
 
آیا برای بمباران ایران آماده اید؟ بسیار خوب. در غیر این صورت، بینی خود را بگیرید [به نقاط ضعف توافق توجه نکنید] و به نفع توافق هسته ای رای دهید.
 
مخالفان توافق هسته ای با ایران، کاملا حق دارند که می گویند برای این توافق جایگزینی وجود دارد. ما می توانیم ایران را بمباران کنیم. یک حمله پایدار می تواند تاسیسات هسته ای این کشور را ویران کرده و احتمالا بخش بزرگی از ذخایر پلوتونیوم و اورانیوم با غنای بالای آن را از بین ببرد.
 
پنتاگون تخمین زده که ویران کردن تاسیسات کنونی ایران، برنامه هسته ای این کشور را حدود دو سال به عقب باز می گرداند. این تخمین 18 تا 21 ماه بیشتر از تخمین قبلی است که می گوید حمله در شرایط پیش از توافق، 3 تا 6 ماه برنامه هسته ای را به عقب می راند.
 
البته گزینه نظامی، پیامدهای دیگری را برای ما خواهد داشت. چنین اقدامی، یک "هدیه بزرگ" به گروه تروریستی داعش خواهد بود به این صورت که ما به دشمن بزرگ داعش حمله خواهیم کرد.
 
این حمله همچنین موضع تندروها [!] در ایران را در نسل بعدی تقویت کرده و حرف هایی را که طی دهه های گذشته درباره "شیطان بزرگ" می زدند به اثبات خواهد رساند. این اقدام از سوی دیگر زیر پای میانه روهای ایرانی را خالی خواهد کرد که به دنبال معامله بر سر برنامه نامشروع [!] هسته ای ایران با پایان دادن به تحریم ها هستند.
 
بمباران تاسیسات هسته ای ایران، اعلام جنگی آشکار به این کشور است که موجب اقدامات تلافی جویانه تهران از طریق حملات سایبری و تروریستی علیه آمریکایی ها و خاک ایالات متحده خواهد شد. واکنش آمریکا به حملات بعدی ایران می تواند ما را بار دیگر به جنگی علنی در خاورمیانه بکشاند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بابك افشار ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    بهترين حرف را اوباما گفت كه بعد از بمباران ايران(حزب ال...،) اسراييل را با خاك يكسان ميكند. ولي من حرف اين اقا را تكميل ميكنم: ايران امريكا و همه همپيمانهايش را با خاك يكسان ميكند.امريكا خانه عنكبوت است...،،
  • محمد ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    به این آشغالا بگید تکنولوژی مدار Leo کافیه تا رو سر شما بمب های متعارف بریزیم. هر غلطی بکنید واکنش ما رو به بدترین شکل خواهید دید! آمریکاییهای خالی از شرافت! قهرمانای تو خالی هالیوودی! حالم از پرچم آمریکا به هم میخوره آره منم یه تندرو! مواظب کله های خالی از وجدانتون باشید.
  • سهیل بشردوست ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    یعنی از نظر شما تکنولوژی لئو برای ما کافیه و بعد از اون باید دست از توسعهء تکنولوژی کشید؟
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    مرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ بر امريكككككككككككككككككا مرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ بر اسراءيللللللللللللللللللللللل مرگ بر دوستداران امريكككككككككا
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    ایشالله که هر کشوری که عامل و حامی این داعشی هاست آتیشش دامن گیر خودشون هم بشه
  • پارسا ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    امریکا تا اتحاد داخلی بین مسولین و ملت باشه هیچ کاری نمبتونه بکنه.تازه ما هم دست بسته نیستیم گزینه هایی داریم که احتمالا موقع وقوع جنگ رو میکنیم.البته از صحبت های غیر مستقیم کارشناسان نظامی میشه فهمید.حتی در خود خاک امریکا گزینه هایی هست پس بهتر ه دچار اشتباه نشند حتی به فکر حمله به ایران نباشند.در ضمن امریکا ایران رو به عنوان مترسک برای دوشیدن کشورهای عربی لازم داره چون اگه ترس از ایران تو منطقه نباشد کسی سلاح های امریکایی رو نمیخره.پس وجود ایران برای امریکا فعلا منفعت دارد.و منفعتش انقدر زیاد هست که خودش نخواد دست به حماقت بزنه.حمله به ایران علاوه بر خسارت و هزینه های سنگین جنگ منافع فروش سلاح به منطقه و دوشیدن عربا رو بخطر میندازه .با وجود ایران هست که امریکا میتواند با خطرناک جلوه دادن ایران و ایران هراسی راحت به دوشیدن کشورهای عربی ادامه بده.
  • مرتضی ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    منتظریم ما برای خدا ووطنمان میجنگیم وشما برای دنیا میجنگید پس ترس شما چندین برابره
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    هوشه!!!!!!
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    خیلی وقته خون نخوردم!
  • محمدی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    من یک تند رو هستم و آماده برای از بین بردن منافع آمریکاییها
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    با توجه به تهدید نظامی آمریکا علیه ایران دیگر درنگ جایز نیست ساخت موشکهای قاره پیما باید در دستور کار قرار گیرد
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    جرات ندارید
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    هر ایرانی یک کمینی برای جان هر سرباز امریکایی هست مخارج حمله نظامی امریکا خیلی بیشتر از براوردهاشون خواهد بود و البته تلفات جانی بسیار بیشتر
  • ایران ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    بهتره به فکر منافع ایران باشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس