کد خبر 456274
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

پس از گذشت چند سال خبر بازگشایی سفارت انگلستان در تهران توسط بسیاری از خبرگزاری های جهان منتشر گردید و نکته جالب شور و هیجان غیرمنتظره رسانه هایی مانند بی بی سی، رادیو فردا و رویترز در انتشاراین خبر است.

به گزارش مشرق، در حالیکه تنها یک روز از شصت و دومین سالگرد کودتای آمریکایی - انگلیسی 28 مرداد که رمز عملیات آن از شبکه سلطنتی انگلیس، بی بی سی برای محمد رضا پهلوی اعلام شد، همین شبکه همسو با دیگر رسانه های مخالف نظام ایران با شور خاصی خبر بازگشایی سفارت انگلستان در تهران را اعلام کردند.

 سال 1390 در پی دخالت های پیاپی دولت مردان انگلستان در امور داخلی و همچنین اقدامات خصمانه شان علیه ایران، سفارت این کشور با خشم انقلابی جوانان این مرز و بوم تصرف شد و تا امروز تعطیل گردید.

به ظاهر مجموعه ای از  حوادث جرقه این اتفاق را زد، مانند سخنان دیوید کامرون در سازمان ملل که ایران را به عنوان تروریست و مدافع تروریسم معرفی کرد و یا سخنان و بیانیه های گاه و بی گاه سران این کشور که در پی اخلال در روند توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بود.

ماجرای باغ قلهک و ادعای مالکیت آن، که بخشی از اموال عمومی کشور بود به علاوه فعالیت های نامعلوم انگلیس در این باغ نیز در این زمینه بی تاثیر نبود، اما تمامی این موارد در واقع هیزمی بود بر آتش پنهان در زیر خاکستر خشم ملت ایران از انگلیس.

 بازگشت روباه پیر به کمین‎گاه!

تصرف سفارت انگلیس

جسم و جان این سرزمین آکنده است از زخم هایی که این روباه پیر استعمار بر پیکره آن زده است، از ورود "برادران شرلی" به دربار صفویه  به بهانه تجهیز ارتش ایران به سلاح گرم، دندان تیز استعمار بر کالبد ایران فرو رفت و با گذر تاریخ و روز به روز بر عمق این جراحت افزوده شد.

تجاوزهای دوره قاجار، دسیسه های منجر به عهدنامه پاریس که باعث جدایی افغانستان از خاک ایران گردید، دخالت مستقیم در به سلطنت رسیدن رضا پهلوی با مقدمه چینی در کودتای سید ضیا طباطبایی در اسفند 1299، تصرف خاک ایران و استفاده از ارزاق و اموال کشور در حالیکه قحطی ایرانیان را به دشواری مبتلا کرده بود، مشارکت فعال در کودتای 28 مرداد به عنوان آغاز دوره جدید و سیاه استبداد پهلوی و دفاع و پشتیبانی همه جانبه از صدام و حکومت بعثی عراق در طول 8 سال دفاع مقدس، حمله به سفارت ایران در سال 1359 و نمونه هایی از این دست تنها کوچک‌ترین آسیب هایی است که ایران زمین از جانب انگلستان، متحمل شده است، و در عین حال آتش نفرت را در دل ایرانیان زنده نگاه داشت تا آنجا که تنها بهانه ای منجر به تصرف سفارت بریتانیای کبیر! در سال 90 و تعطیلی آن تا به امروز گردید.

 بازگشت روباه پیر به کمین‎گاه!

بازگشت روباه پیر به کمین‎گاه!

تصاویری از کودتای 28 مرداد

پس از گذشت چند سال اما امروز خبر بازگشایی سفارت انگلستان در تهران توسط بسیاری از خبرگزاری های جهان منتشر گردید و نکته جالب  شور و هیجان غیرمنتظره رسانه هایی مانند بی بی سی، رادیو فردا و رویترز در انتشاراین خبر است تا جایی که به سرعت تیتر یک بسیاری از سایت ها گردید؛ شاید دوباره روباه پیر به فکر شکاری تازه افتاده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    2 0
    واقعا باز شدن دوباره این لونه سگ فتنه خیز عین حماقت است!!!!!
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    2 0
    روباه تمیزه بگوئید کفتار پیر یا بقول رهبر عزیزم انگلیس خبیث .
  • حمید ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    2 0
    اونا تجربه اخراج رو دارن و فکر نمیکنم بخوان راه گذشته رو ادامه بدن اونا در گذشته حتی به همسایه خود ایرلند هم رحم نکردن ولی الان دیگه روزگار عوض شده دنیا رو میشه جور دیگه ای هم دید
  • رضا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 2
    ورود بدون اجازه به هر سفارتخانه ای که باشد اشتباه محض و خلاف قانون بین المللی باشد.
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    بااااااااااااااشه. الااااااااااااااااااااان
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    چه ربطی داشت؟ اگه سفارتخونه شد مرکز جاسوسی
  • پارسا ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    2 0
    خدا رحم کند فتنه گر دوباره جای پاش به ایران باز شد.باید به دولت روحانی احسنت گفت که دوباره این فتنه گرارو به ایران راه دادند مثل اینکه نقششون تو فتنه هشتاد و هشت فراموش شده.
  • اهوازی ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    شهرداری تهران موضوع باغ قلهک را به مراجع قضایی بکشاند.البته اگر اصلاح طلبان شورای شهر تهران اجازه بدهند که چنین چیزی مطرح شود.
  • احسان ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    برای دولت متاسفم، خدا به خیر بگذرونه
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    توبه گرگ مرگه
  • lمحمد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    انگلستان کشور خوب و مستعدی از نظر اقتصادیه ولی در ظول تاریخ کثیفترین و خبیثانه ترین سیاست خارجی رو داشته پس بمیره بهتره .
  • mojtaba ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    واقعا کار خطرناکیه...با وجود اینکه اینجا نوشتید رسانه های خارجی مثله بی بی سی خوشحال شدند ببینید چه خوابی برایمان دیده اند خداکنه که من بد بین بوده باشم ولی به هر حال این روباه پیر بازم دست از شکار بر نمیدارد و دشمن همیشه در پی ضربه زدن هست...همانطور که در کل تاریخ به ما ضربه زد
  • امیر ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    همین بی قانونی هارو میبینند که میگویند شما انرژی هسته ای نداشته باش
  • بماند ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    همین قدر میگم که تا خون در رگ های این جوانان انقلابی عزیز جاری ست روباه پیر مکار انگلیس هیچ غلطی نمیتونه بکنه! اگر لازم بشه خود بریتانیا به علاوه کشورهای همجوارش رو یک جا با خاک یکسان میکنیم/
  • ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    معلومه هنوز این پدر سوخته هارو نشناختی... الکی نبود میگفتن اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه ما در ایران هستند. شما سایت انتخاب رو ببین چه جوری کامنت گذاشتن و بابت بازگشایی سفارت انگلیس به هم تبریک گفتن...
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    اینطور که شما گفتید. تا چند وقت دیگه سروکله شغال و کفتار و پلنگ. هم دیده خواهد شد اخه چه نیازی با توجه به نزدیکی انتخابات به حظور روباه مکار هست. اینا چه رو میخوان ثابت کنند. حیف از این نمایندگانیکه دم فرو بستند حیف. خود دانید
  • بنده خدا ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    بیشتر اختلافات در بین مسلمانان زیر سر دولت پست و روباه صفت انگلیس است . مرگ بر انگلیس جنایتکار . اگر ورود بی اجازه به یک سفارت خلاف قوانین بین المللی است . دخالت در امور داخلی ، جاسوسی ، فتنه گری و تبلیغات رسانه ای علیه نظام ، تصرف باغ قلهک و استفاده جاسوسی از آن ، با قوانین بین اللمللی سازگار است؟ (خطاب به آقا رضا)
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    مرگ بر انگلیس
  • محمد ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    قاتل همیشه به محل جنایت برمیگردد
  • اهوازی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    بازگشایی سفارت پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان اشتباه بزرگی است.
  • علیرضا ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    چرا همش ی چیزیو از دید بد نگاه میکنید؟؟ اینهمه بیماران صعب العلاج سرطانی و قلبی و مغزی و سایر بیماران صعب العلاج که برای معالجه و درمان به انگلستان میرفتند و بسیاری از اونها هم در اونجا نتیجه میگرفتند و معالجه میشدند اینهمه دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا تحصیلات تکمیلی به انگلستان میرفتند چرا که اکثر دانشگاه های انگلیس جزو بهترین دانشگاه های دنیا و اروپا هستند اینهمه تجار و بازرگانان که برای تجارت و بیزنیس به انگلیس رفت و امد میکردند و اینهمه خانواده هایی که برای دیدن عزیزانشون که مقیم انگلیس هستن و باید از سفارت ویزا میگرفتند تا بتونند عزازنشون اونجا ببینند همه بخاطر تعطیلی سفارت به ناراحتی و گرفتاری افتادند و حالا با باز شدن سفارت براحتی میتونن با درخواست ویزا از همین ایران اقدام کنند. ضمنا انگلیس دارای نفوذ سیاسی زیادی بر روی امریکا و کنگره امریکا و همچنین دارای نفوذ سیاسی زیادی بر کشورهای اتحادیه اروپا است که باز گشایی سفارت و از سرگیری روابط با انگلیس به نفع ایران است.البته بایدم با اونو تعامل سازنده داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس