کد خبر 455234
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

یک خط هوایی آمریکایی اعلام کرد که از ماه دسامبر پروازهایی از جنوب غرب این کشور به پایتخت کوبا راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «اونیبیسیون» نوشت:  خط هوایی آمریکایی «آمریکن ایرلاین» روز گذشته اعلام کرد که از ماه دسامبر پروازهای چارتر هفتگی از «لس آنجلس» (جنوب غرب آمریکا) به «هاوانا» پایتخت کوبا از سوی این خط هوایی راه اندازی خواهد شد.

«آرت تورنو» معاونت این خط هوایی عنوان کرد که «آمریکن ایرلاین» اصلی‌ترین خط هوایی «لس آنجلس» می‌باشد و این پرواز جدید نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه به آنچه که مشتری‌هایمان می‌خواهند اهمیت می‌دهیم.

این اتفاق حاصل برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین آمریکا و کوبا می‌باشد که پس از بازگشایی سفارت‌های دو کشور از سر گرفته شده است.

به گزارش فارس، سفارت آمریکا در کوبا از 20 جولای (30 تیر) گشایش یافت و مراسم‌ رسمی بازگشایی این سفارتخانه بعد از چند دهه با حضور وزیر امور خارجه آمریکا در 14 آگوست (23 مرداد) برگزار شد.

سفارت کوبا در آمریکا نیز در 20 جولای با حضور وزیر امور خارجه این کشور آمریکای لاتینی در آمریکا بازگشایی شد و پرچم کوبا بر فراز ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا به اهتزاز درآمد و در کنار پرچم 150 کشور دیگر که آمریکا با آنان روابط دیپلماتیک دارد قرار گرفت.

دو کشور با میانجی‌گری واتیکان 18 ماه مذاکرات محرمانه داشتند اما 26 آذر (17 دسامبر) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند و زندانیان یکدیگر را آزاد خواهند کرد.

پس از آن، اوباما ماه آوریل با «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا به طور رسمی مذاکره کرد که این نخستین دیدار رهبران دو کشور از سال 1956 بود.

دو طرف از زمان اعلام تاریخ از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک دو کشور در 17 دسامبر ( 26 آذر 93) تاکنون چند بار مذاکره کرده‌اند.

واشنگتن از سال 1961 روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع و این کشور را تحریم کرد؛ اگرچه برخی از این تحریم‌ها در ماه‌های اخیر لغو شده است اما بیشتر تحریم‌های آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

اوباما دسامبر گذشته اعلام کرد گفت‌وگوها برای عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با کوبا را از سر می‌گیرد.

یک ماه بعد آمریکا کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد، همچنین، در پی این چرخش در سیاست خارجی آمریکا، اوباما دستور اجازه‌ سفرهای بیشتر از این کشور به کوبا، افزایش میزان حواله پول نقد از آمریکا به کوبا و کاهش محدودیت‌های برخی از بخش‌های بازرگانی با کوبا را صادر کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس