کد خبر 476952
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که پس از افشاگری جدید سایت «ویکی لیکس» مبنی بر تلاش احتمالی آمریکا برای ترور رئیس‌جمهور بولیوی در سال 2008، این کشور تحقیقات خود در این زمینه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از «تله‌سور»، «خوآن رامون کینتانا» وزیر کشور بولیوی روز گذشته در پی افشاگری جدید سایت «ویکی لیکس» مبنی بر تلاش احتمالی آمریکا برای ترور «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی در سال 2008، از این سایت خواست تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار دولت بولیوی قرار دهد.

وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ ریاست جمهوری بولیوی عنوان کرد که این موضوع نیاز به تحقیقات جامعی از سوی مجلس قانون‌گذاران با حضور همه نمایندگان شایسته این مجلس دارد و بولیوی پس از تحقیق درباره این موضوع تمهیدات لازم درباره رابطه خود با دولت آمریکا را اتخاذ خواهد کرد.

این مقام بولیویایی در ادامه با اشاره به کتابی که سال گذشته در آمریکا به چاپ رسید و اطلاعات موجود در آن شامل تحقیقات «آلکساندر ماین» و «دان بیتون» از اسناد موجود در «ویکی لیکس» می‌باشد، تصریح کرد که تمایل آمریکا به انجام کودتا و یا ترور احتمالی «مورالس» همگی در راستای تلاش‌های این کشور برای بی‌ثبات‌سازی آمریکای لاتین است.

وزیر کشور بولیوی همچنین از کسانی که در این زمینه شک دارند خواست اسناد موجود در کتاب‌هایی که توسط اعضای سفارت آمریکا در بولیوی به نگارش درآمده‌اند را مطالعه کنند؛ وی افزود: با مطالعه این اسناد آشکار می‌شود که موضوع تلاش آمریکا برای انجام کودتا در بولیوی و یا ترور رئیس‌جمهور این کشور به هیچ وجه از روی توهم یا خیالات نیست.

روابط بین آمریکا و بولیوی پس از آن که «مورالس» در سال 2008 سفیر آمریکا در بولیوی را به جرم انجام توطئه در این کشور اخراج کرد، رو به تیرگی نهاد؛ اخیرا دو کشور در تلاش هستند که روند عادی‌سازی روابط خود را آغاز کنند اما هنوز به توفیق چندانی در این زمینه دست نیافته‌اند.

سایت «ویکی لیکس» روز جمعه فاش کرد که آمریکا طراح اصلی کودتا و ترور در آمریکای لاتین است و در سال 2008 نیز از طریق حمایت از مخالفان دولت درصدد انجام کودتایی در بولیوی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس