همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام در ۶ نقطه از استان تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومیت مشرق، سه شنبه 20 مرداد ماه 94 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر 10 شهید گمنام در شش نقطه از استان تهران تشییع و به خاک سپرده شد. از این تعداد پیکر شش شهید گمنام در چهار نقطه از شهر تهران به خاک سپرده شدند. مراسم تشییع این شهدای غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده و در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس کشف شده‌اند، همگی در ساعت 10 صبح امروز آغاز شد. جزئیات برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدا در استان تهران در ادامه می‌آید:

«حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» میزبان دو غواص شهید گمنام 19 و 20 ساله است. مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید غواص گمنام در حوزه هنری انقلاب اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. مراسم تشییع از میدان فلسطین به سمت خیابان طالقانی و از آنجا به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه ادامه پیدا کرد و در نهایت با قرائت پیام امام خامنه‌ای در مورد تدفین این شهدا در حوزه هنری و قرائت بیانیه هنرمندان در مورد این خاکسپاری، پایان یافت. این مراسم با حضور مسئولین حوزه هنری و هنرمندان از جمله مجید مجیدی، احمدرضا درویش, مؤمنی شریف، حبیب احمدزاده، حجت الاسلام شهاب مرادی، فاضل نظری، علیرضا قزوه، محمد رجبی دوانی، حسین مسافرآستانه، راضیه تجار، ناصر فیض، سعید بیابانکی، داوود امیریان، حبیب ایل‌بیگی، سعید ابوطالب، وحید یامین‌پور و جمعی از خانواده شهدای هسته‌ای برگزار شد.

«بوستان زیتون» در منطقه 14 تهران میزبان دو شهید گمنام است که یکی از این شهدا غواص 25 ساله‌ که در عملیات کربلای4 و دیگری شهید 19 ساله‌ای است که سال 67 توسط تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسیده‌اند. مراسم تشییع این شهدا پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی از مقابل مسجد احباب الحسین(ع) واقع در بزرگراه محلاتی، چهار راه میثم، خیابان شاه آبادی جنوبی، خیابان کیانی منطقه 14 آغاز شد و با حضور حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، محمداسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی و عموم مردم تهران به سمت به سمت بوستان زیتون منطقه 14 ادامه پیدا کرد و در نهیات شهدا در این بوستان به خاک سپرده شدند. مراسم تدفین با قرائت قرآن توسط مهدی عادلی قاری بین المللی کشور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محمد کمیل و مجید بادکوبه همراه بود.

«حوزه علمیه جامع امیرالمؤمنین»(ع) شهرری میزبان یک غواص شهید گمنام 17 ساله است. مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید غواص گمنام از میدان بهشت واقع درخیابان شهید رجایی، میدان بهشت با حضور عموم مردم و طلاب و اساتید حوزه علمیه آغاز شد و تا حوزه امیرالمومنین(ع) ادامه پیدا کرد. بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید مراسم خاکسپاری ساعت 12 در محل تدفین برگزار شد و این شهید در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) واقع در منطقه 16 تهران به خاک سپرده شد و بعد از آن هم مراسم  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر انجام شد.

«سپاه حضرت سیدالشهدا»(ع) شهرری میزبان یک غواص شهید گمنام 25 ساله است. مراسم تشییع و تدفین شهید غواص گمنام با حضور پرشور مردم شهرری، خانواده معظم شهدا و جانبازان، فرماندار، امام جمعه، مسئولین شهری، انتظامی و فرماندهان نظامی برگزار شد. این مراسم از میدان نماز شهرری آغاز شد و به سمت ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در بلوار امام حسین(ع)(دیلمان) ادامه یافت. و در نهایت پیکر مطهر شهید بعد از گذشت 29 سال از شهادتش پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام امامی در مقابل حسینیه فاطمه الزهرا(س) واقع در ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدا به خاک سپرده شد.

شهر فردوسیه در شهرستان «شهریار» نیز میزبان دو شهید گمنام بود که 17 و 19ساله بودند و در عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیده بودند. پیکر مطهر این شهدای گمنام با حضور عموم مردم شهریار از مقابل مسجد حضرت سید الشهداء(ع) واقع در محله خاوه شهر فردوسیه شهریار تشییع شد و در نهیات با حضور مردم و مسئولین شهرستان پیکر این شهیدان بعد از گذشت سال‌ها در کشور به خاک سپرده شد.

همچنین بوستان ملت در «شهرک قائمیه اسلامشهر» نیز میزبان پیکر دو شهید گمنام 20 و 25 ساله بود که در عملیات کربلای 4 در منطقه ام‌الرصاص و عملیات محرم در منطقه شرهانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. تشییع پیکر مطهر این شهیدان بعد از اقامه نماز میت به امامت حجت الاسلام نوروزی امام جمعه شهرستان اسلامشهر، از مقابل مسجد حسین بن علی (ع) فلکه اول قائمیه آغاز شد و به سمت بوستان ملت ادامه پیدا کرد و در نهایت با حضور عموم مردم اسلامشهر پیکر شهیدان به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس