کد خبر 452248
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

شاعر و طنز پرداز کشور در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام غواص در حوزه هنری گفت: این هنری که ما داریم در زمانی کسب شده و ممکن است هر لحظه از دست بدهیم انچه ماندگار است هنر این ها است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ناصر فیض شاعر و طنز پرداز برجسته کشور، در حاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در حوزه هنری در گفت و گو با خبرنگارحماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به تدفین این دو شهید، اظهار داشت: حوزه هنری محلی است که تعریفی به دنبال خود دارد، حوزه اندیشه و هنر اسلامی محل رفت و آمد کسانی است که به نوعی به انقلاب و اتفاقات بعد انقلاب و اهداف انقلاب ارتباط و هم خوانی دارد. از این رو نگاه و دیدگاه‌شان به این سمت و سو است.

وی افزود: اتفاقا در چنین  مکانی مناسب است که این عزیزان دفن بشوند چرا که غیر از مبارکی و تبرکی که دارند و در شرایطی سخت از وطن و اعتقاداتشان دفاع کردند، می توانند در این محل فرهنگی تاثیر گذار باشد. حضور این عزیزان برای شهید چیزی اضافه نمی کند آنچه اضافه می شود به حوزه هنری و افرادی است که در اینجا خدمت می کنند.

ناصر فیض تصریح کرد: قطعا دوستان من در حوزه هنری و کسانی که از این محل گذر می کنند با دیدن شهدا یاد تاریخ می افتند و یک نکته مرور می شود که اینها چه کسانی هستند که در این محل دفن شدند؟ چرا اینجا هستند؟ چرا برای ما انقدر اهمیت دارند که مدت ها باید در صف و نوبت بایستیم تا محبت کنند و اجازه دهند در حوزه هنری دفن شوند

این شاعر و طنز پرداز کشور با اشاره به رابطه هنر و شهدا بیان داشت: بزرگترین هنر، هنر این عزیزان بود. هیچ هنری بالاتر از این که شیرین ترین نعمت خدا یعنی جان را برای اعتلای اعتقادات، وطن و در راه ارزش ها و هنر بگذاریم نیست. مستقیم می توان گفت هنر نه آنچه من و شما فکر می کنیم بلکه هنر این است. این هنری که ما داریم در زمانی کسب شده و ممکن است هر لحظه از دست بدهیم انچه ماندگار است هنر این ها است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس