رئیس جمهور در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده شهدا و ایثارگران، به دیدار خانواده شهیدان قمی که ۵ شهید تقدیم نظام کرده و احمد تابندگان، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس رفت و ضمن بیان کرد: افتخار، عزت و سربلندی امروز را مدیون ایستادگی ملت ایران و خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در دیدار خانواده شهیدان قمی که ۴ عضو خانواده خود را در دوران دفاع مقدس و مادر خود را نیز در حادثه به شهادت رساندن حجاج ایرانی در سال ۶۶ تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده بودند، اظهار داشت: شما خانواده بزرگ و پرافتخاری هستید که ۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اید.


پاسداری و ادامه راه شهدا وظیفه‌ای همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» گفت: این ایمان و اعتقاد پدر و مادر شما بود که چنین فرزندانی تربیت کرد که همه آن‌ها، چه آن‌ها که شهید شدند و چه شما که در کنار ما هستید، مایه خیر و برکت برای عامه مردم بوده‌اید. شما عالم و خادم به ملت و علاوه بر این‌ها صابر هستید و اجر شهادت برای شما هم ثبت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید برای پاسداری و ادامه راه و مسیر شهدا تلاش کنند، خاطر نشان ساخت: ملت ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن و از جمله در سال‌های اخیر در مصاف خود با دنیا بر سر دفاع از حقوق خود در زمینه هسته ای تنها بود و هیچ پشتوانه ای نداشت و پیروزی این ملت در همه مصاف‌ها با مستکبرین نشانه آن است که همواره از عنایت و لطف خدا بهره مند بوده است.

گفتنی است، شهیدان حسن، علی و ولی الله ۳ فرزند مرحوم «حاج حسین قمی» و شهید «وحید قمی» فرزند شهید «حسن قمی»، در جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل آمدند.

حسن قمی در شهریور سال ۵۹ به عنوان فرمانده سپاه بوکان از سوی منافقان به شهادت رسید و پس از وی برادرش علی در همان سال ۵۹ و در حصر آبادان به فیض شاهد نائل آمد. پس از این دو برادر، شهید وحید قمی فرزند شهید حسن قمی نیز در سن ۱۵ سالگی در منطقه پیرانشهر به شهادت رسید. ولی الله قمی سومین فرزند مرحوم حاج حسین قمی نیز در سال ۶۷ به فیض شهادت نائل آمد. همچنین مادر خانواده نیز در سال ۶۶ و در فاجعه کشتار حجاج بیت الله الحرام به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قمی» عضو مجلس خبرگان رهبری و «محمد قمی» که چندین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است، فرزندان دیگر مرحوم حاج حسین قمی هستند.


افتخار، عزت و سربلندی امروز مدیون ایستادگی ملت ایران و خانواده بزرگ ایثارگران است

رئیس جمهور در ادامه به دیدار «احمد تابندگان» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس رفت و با بیان این که دولت خود را خادم ملت و خانواده شهدا و جانبازان می‌داند، اظهار داشت: از حضوردر منزل ایثارگران و شهدا و دیدار با خانواده فداکار آنان روحیه و قوت می‌گیریم و آن را مایه برکت برای فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف می‌دانیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: مطمئن هستم که دعای شما ایثارگران در موفقیت دولت بسیار تأثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: جنگ بر ملت ایران و کشور عزیزمان تحمیل شد و راهی جز ایستادگی و مقاومت برای عزت و سربلندی وجود نداشت، بنابراین ملت به صحنه آمد و در برابر متجاوز ایستادگی و جانفشانی کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دستیابی به عزت و استقلال نیازمند پرداخت هزینه است و در برابر متجاوزین لازم بود این هزینه‌ها را پرداخت می‌کردیم تا به اهداف بلند امروز برسیم.

دکتر روحانی در این دیدار همچنین از صبر و فداکاری همسر این جانباز سرافراز تجلیل کرد و خطاب به وی گفت: بی تردید شما و سایر همسران جانبازان در اجر و ثواب مجاهدت ایثارگران شریک و سهیم هستید و از مقام بالایی برخوردار می‌باشید.

طی این دیدار این جانباز دوران دفاع مقدس و خانواده وی با اظهار خوشحالی از دیدار رئیس جمهور خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نحوه جانبازی بیان کردند.

شایان ذکر است، احمد تابندگان سال ۶۴ و در منطقه حاج عمران در حالی که ۲۲ سال سن داشت به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده شهیدان قمی و جانباز احمد تابندگان تقدیم شد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس