فرهنگسرای نیاوران از روز 25 مرداد در قالب برنامه نمایشگاهی «از فرش تا عرش» میزبان علاقمندان آثار هنرهای تجسمی خواهد بود.

گروه فرهنگی مشرق -فرهنگسرای نیاوران از روز 25 مرداد در قالب برنامه نمایشگاهی «از فرش تا عرش» آثار هنرمندان حوزه‌های مختلف تجسمی را به معرض دید و قضاوت قرار خواهد داد.

رفیع‌الدین رضوی، مدیر برگزاری نمایشگاه‌های از فرش تا عرش و مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی مشرق درباره نمایشگاه نیاوران توضیح داد: بخش دوم سلسله نمایشگاه‌های از فرش تا عرش از روز 25 مرداد از ساعت 18 و 30 دقیقه در فرهنگسرای نیاروان برپا خواهد شد و این نمایشگاه تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی که در ترکیه به نمایش درآمده کاملتر شده و حدود 20 اثر دیگر نیز به آن اضافه شده و به نمایش در خواهد آمد. فکر می‌کنم با توجه به فضایی که در اختیار ماست و چیدمانی که می‌کنیم و البته با توجه به ابعاد بزرگ آثار در این نمایشگاه 30 اثر به نمایش درخواهد آمد.


از فرش تا عرش به نیاوران رسید

رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار 15 تا 65 میلیون تومان قیمت خورده و به فروش می‌رسند و امیدواریم که موفقیتی که در ترکیه داشتیم در تهران نیز تکرار شود و به فروش خوب و قابل توجه‌ای برسیم.

وی دلیل گران بودن آثار را بزرگی و نوع بوم و البته سختی کار بر روی این نوع بوم نقاشی دانست و گفت: هر بوم بین 12 تا 15 میلیون تومان هزینه می‌برد زیرا آهار زدن این پارچه و بعد قلمکاری کردن روی ان سخت است و سخت‌تر وقتی است که خوشنویس بخواهد روی این بوم تجلی‌نویسی کند.

مدیر برگزاری نمایشگاه‌های از فرش تا عرش در پاسخ به این سوال که چرا در نگارش و کتابت این آثار از اساتید به نام خوشنویسی استفاده نکردید، بیان کرد: ما از خیلی‌ها خواستیم که این کار را بکنند ولی هیچ کدام زیر بار نرفتند زیرا تجلی نویسی روی این بوم‌ها و با این قیمت بسیار سخت است. در حقیقت اولین اشتباه آخرین استباه است پس هیچکدام از اساتید زیربار این نوشتار نرفتند.

وی اذعان داشت: در نمایشگاه نیاوران فقط آثار خوشنویسی وجود دارد و ما را بردن آثار صنایع دستی امتناع کردیم زیرا فضایی که به ما اختصاص داده شد صرفا یک فضای هنری برای نمایشگاه هنری است.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» درباره نمایشگاه کشور امارات و آثاری که بریا نمایش به این کشور خواهند برد، توضیح داد: به دلیل اوضاع سیاسی منطقه قرار شد برگزاری این نمایشگاه امارت به تعویق بیفتد و در مهرماه برگزار شود. ما قصد داریم نمایشگاه خود را در دیگر کشورها برگزار کنیم و تاکنون صحبت‌هایی داشته‌ایم که نمایشگاه را در کشورهایی چون سنگاپور، اندونزی و آلمان برپا کنیم که احتمالا این مهم برای زمستان خواهد افتاد.

لازم به ذکر است نمایشگاه «از فرش تا عرش» ماه گذشته در استانبول برگزار شد و با ثبت رقم یک میلیون دلار برای فروش آثار هنری، به کار خود پایان داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس