تصویری که امروز در رسانه‌های زنجیره‌ای از یک محکوم قضایی به نمایش درآمده گویای بسیاری از موارد و چاله‌های سیاسی است که در جناح اصلاح‌طلب وجود دارد.

گروه سیاسی مشرق - مهدی هاشمی مانند هر محکومی به بنابر حکم قضایی به زندان رفت اما برخورد رسانه‌های زنجیره‌ای با محکومیت وی از جنس دیگری است.

رسانه‌های زنجیره‌ای در این میان با چاپ عکس‌های ملول و اندوهگین بدرقه هاشمی به زندان طوری وانمود می‌کنند که اتفاق دیگری جز اجرای حکم برای یک محکوم قضایی اتفاق افتاده است و در صدد ایجاد شائبه و تردید در افکار عمومی هستند.


Zorro روزنامه‌های زنجیره‌ای کیست؟ + تصاویر // مهدی هاشمی چه منفعتی برای

این جنس رفتارهای رسانه‌ای که بیشتر به استانداردهای دوگانه رسانه‌ای و تقدم سیاست بر عدالت تعبیر می‌شود، این سئوال مهم و اساسی را در مورد روزنامه‌های اصلاح‌طلب بوجود می‌آورد که این رسانه‌ها چه سود و منفعتی از مهدی هاشمی می‌برند که اینگونه تصویر ترحم‌انگیز از وی به نمایش می‌گذارند؟

Zorro روزنامه‌های زنجیره‌ای کیست؟ + تصاویر // مهدی هاشمی چه منفعتی برای

این درحالی است که همین رسانه‌ها با برخوردهای سلبی و بغض و کینه نسبت به متهمان پرونده‌های دیگر که هنوز جرمشان محرز نشده به گونه دیگری خبرپراکنی می‌کنند که این موضوع تا هنگامی که جرم کسی اثبات نشده و حکم محکومیت آن صادر نگردیده است نیز به لحاظ قانونی صحیح نیست.

Zorro روزنامه‌های زنجیره‌ای کیست؟ + تصاویر // مهدی هاشمی چه منفعتی برای

تصویری که امروز در رسانه‌های زنجیره‌ای از یک محکوم قضایی به نمایش درآمده گویای بسیاری از موارد و چاله‌های سیاسی است که در جناح اصلاح‌طلب وجود دارد و این موضوع را اثبات می‌کند که همواره برای این رسانه‌ها منفعت جناحی و سیاسی مقدم بر شعارهای عدالت، قانون‌گرایی و ... است.

البته این تنها مورد خاصی نیست که رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به وارونه‌نمایی جرم و محکومیت افراد پرداخته‌اند. در ماجرای محکومیت قضایی و امنیتی بسیاری از اعضای تندرو این جریان سیاسی نیز این مساله به کررات اتفاق افتاده است و بعضاً دیده شده که یک محکوم قضایی در این روزنامه‌ها تا سر حد یک قهرمان، هنرمند و ... بالا برده‌ شده‌اند؛ گویی این افراد قهرمانان افسانه‌ای مانند زورو و رابین هود برای جامعه هستند که زندانی‌ شدن‌ آنان به جای بهبود وضعیت و سلامت اقتصادی لطمه‌ای بزرگی به جامعه وارد می‌کند.

Zorro روزنامه‌های زنجیره‌ای کیست؟ + تصاویر // مهدی هاشمی چه منفعتی برای

اینجاست که موضوع مفسد مالی خوب و مفسد مالی بد مطرح می‌شود و نشریات اصلاح‌طلب سعی می‌کنند با لاپوشانی و تخفیف اتهام اعضای جناح خود در ذهن مخاطب این جرائم را کوچک و ناچیز جلوه دهند؛ موضوعی که منافاتی بسیاری با اصل و اساس مفهوم اصلاح‌طلبی دارد.

Zorro روزنامه‌های زنجیره‌ای کیست؟ + تصاویر // مهدی هاشمی چه منفعتی برای

این درشرایطی است که چنین نگاه صرفاً سیاسی به پدیده‌های مختلف، گاه آثار تخریبی بسیاری برای جامعه دارد. برخورد دوگانه با پدیده فساد خود عاملی برای تداوم این جریان ناصواب در کشور می‌شود و از سوی دیگر افکار عمومی را با تناقض روبرو می‌سازد که چگونه است که افراد با جرم‌های یکسان و حتی با جرم‌های پایین‌تر برخوردهای متفاوتی انجام می‌شود و با این رویه به نظر نمی‌رسد بتوان جهت پاک شدن جامعه از مفسدان اقتصادی و ... گام درخور توجهی برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    zorro سازی رو خوب اومدی
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی پر رو هستند
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آرمان روزنامه اجاره‌ای هاشمی برای توافق هسته‌ای همچین صفحه‌ای نسبت که برای رفتن زندان مهدی هاشمی بسته
  • مهدی 90085 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    100000000000000000000000000000000مثبت
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    حکایت زنجیره ای ها مث. اون نفری بود که تو خیابون خورد زمین تادرخونش سینه خیز رفت
  • امیر علی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    شما لوگوی روزنامه اعتماد رو نگاه کن ... به بهانه شهادت حضرت صادق(ع) لوگو رو سیاه زده اما عکس و تیتر اصلی یرنگ سیاه یه چیز دیگه میگن....
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    مهدی هاشمی بیشترین ضرر مالی را به کشور وارد کرده است و ضرر قراردادهای کرسنت و استات اویل و توتال بیشتر از 150 میلیارد دلار برآورد میشود اما این زردنامه ها قصد مظلوم نمایی ایشان رو دارند !
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    دعا و بوسه هاشمی بدرقه پسر !!! گویای به سفر کربلا مشرف میشوند !!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا اصلاح طلبا خیلی باهوشند. رقابت با افراد باهوش حتی اگر انواع قدرتها رو هم داشته باشی سخته
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    بسمه تعالی یک سوال دارم از اقای هاشمی رفسنجانی وآن این است که : برادر بزرگوار ! آیا شخصیتهای دیگری که برای نظام دارند خدمت می کنند چه قبلی ها وچه جدیدها آیا اینها وخانواده اینها اینگونه هستند که شما و خانواده ی شما هستید؟! باالاخره همه دارند برای اسلام ونظام اسلامی کار می کنند وهیچ توقعی هم ندارند پس چرا شما وبیت شما اینگونه در فضای کشور دارید جاروجنجال درست می کنید؟! اگر فرزند شما مجرم است به لحاظ قانون باید که تاوان آنرا بپردازد ؛ مثل سایر مجرمین در جامعه . اگر که واقعاً مجرم نیست خوب مسأله کاملاً روشن است آزاد خواهد شد . حال که قانون جمهوری اسلامی ایران فرزندتان را مجرم شناخته و دقیق هم حکم صادر فرموده اند شما واعضای خانواده ی تان باید به قانون احترام بگذارید وفضا سازی نکنید که چه و چه وچه . اگر برادر آقا امیر المومنین هم خلافی مرتکب می شد علی(ع) دست او را قطع می کرد .این یعنی اسلام ! باید حق را پذیرفت .آنجایی که حضرت فاطمه (س) گردنبد طلای را عاریه گرفتند وپدرشان (رسول اکرم) متوجه شدند وامر فرمودند که دخترم هر چه زودتر آن را به صاحبش برگردان واو نیز اینکار را کرد تا رضایت پدرش را حاصل نماید همه ی اینها درس است برای بنده و شما که دم از اسلام وپیغمبر اسلام می زنیم ومنبر می رویم .
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    این روزنامه ها هاشمی هم براشون مهم نیست. فقط دنبال منافع خودشون هستند و در حال حاضر منافعشون ایجاب میکنه از هاشمی حمایت کنند و گرنه اینها حتی با بدترین دشمنان ایران هم دوستند
  • ریزبین ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    طوری تیتر زدن که انگار میخواهد یک نفری بره به جنگ و قهرمانانه فتح قادسیه رو انجام بده.!!!!!!
  • ماهواره ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    دیروز من همینو جوری دیگه نوشتم منتشر نشد ریز بین توهم پارتی داری یا آقازاده ای
  • مهران ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    ایران 18 میلیارد دلار در ماجرای کرسنت جریمه شد یعنی معادل اون پولی که بعد از 12 سال توافق هسته‌ای قراره از غرب بگیره بعد اینطوری مظلوم نمایی می‌کنن؟؟؟؟ !!!!
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اقای هاشمی با این رفتارتان کاری می کنید مردم از شما متنفر می شوند ...
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آدم وقتی این تیترهای زرد رو میبینه واقعا تاسف میخوره که واسه ماندن در قدرت چه کارا که نمی کنن بخدا قباحت داره
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    سايت محترم مشرق نيوز باتوجه به اينكه تلاش شما و ساير اصولگرايان باعث اجراي حكم أفي مهدي هاشمي شده خواهشمند است در مورد ساير اقازادگان نيز كه حداقل در بعد فساد اقتصادي نقشي كمتر از اقاي مهدي هاشمي نداشته اند و به ريش اين ملت مي خندند نيز بنويسيد البته اگر جرات داريد وگرنه باور كردن اينكه شما از حق وحقيقت دفاع مي كنيد دشوار خواهد بود.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    بمیرم برای دل پدرانی که در 8 سال دفاع مقدس با دست خود دست گلاشون را به خاک سپردند!خدا وندا به حق قطره قطره خون جوانان وطن که در راه عزت میهن به زمین ریخت از خائننین به ملت نگذر!!
  • پری ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    درود بر ماهواره..
  • نیما ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    مهدی هاشمی همان منفعتی را دارد که برخی اقزاده ها برای احمدی نزاد داشتند.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی خیلی تند نرفتی ؟ واقعا" تو جرات کردی یا جرات آن را داری که هر کسی را و هر حکومتی را با حکومت امام علی ع مقایسه کنی ؟؟؟ یک کم به نوشته ات دقت کن ( اگر برادر آقا امیر المومنین هم خلافی مرتکب می شد علی(ع) دست او را قطع می کرد .این یعنی اسلام ! باید حق را پذیرفت .آنجایی که حضرت فاطمه (س) گردنبد طلای را عاریه گرفتند وپدرشان (رسول اکرم) متوجه شدند وامر فرمودند که دخترم هر چه زودتر آن را به صاحبش برگردان واو نیز اینکار را کرد تا رضایت پدرش را حاصل نماید همه ی اینها درس است برای بنده و شما که دم از اسلام وپیغمبر اسلام می زنیم ومنبر می رویم . )
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    لعنت به همشون يه جور تيتر زدن انگار ظلم شده و اين بابا هيچ ضرري به مملكت نزده. فرار رو به جلوي هاشمي هم طوريه كه مردم به اين فكر كنند كه همه ظلم ها به اين ها شده. مردم فراموش نميكنند كه خاندان هاشمي چه ها كردند و مجازاتشون چقدر با جرمشون تناسب داره
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی ساده اید در برابر روزنامه نگاران تیزهوش اصلاح طلب! ببینید چطور برخی حبس ها را برجسته میکنند و برای مردم کاملا به حق جلوه میدند و اینجا و جرم به این بزرگی را با این تصاویر و تیترها باز چطور برای خاندان هاشمی برگ برنده میخرند! یعنی حتی با محکومیت قضائی هم پرونده فشار خودشون را پیش میبرند. هر کی ندونه و روزنامه را ببینه فکر میکنه مظلوم ترین فرد تاریخ که پسر بی کس ترین فرد روی زمینه که هیچ قدرتی! نداره و کاملا هم ظلم بهش شده با فشار و بدون محاکمه و اصلا نبودن چیزی به نام کرسنت به زندان افتاده!! وقاحت، بی شرمی، دروغگویی، دورویی، فریب، مظلوم نمایی به جا، خیانت و فساد و البته روزنامه نگاری را باید از اصلاح طلبان آموخت.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آره واقعا، من هم توی نگاه اول گفتم به خاطر مهدی هاشمی غمگین شدن اما گفتم اینا بدون بهونه این کارو نمیکنن، گشتم دیدم شهادت امام صادق(ع) بصورت خیلی کوچیک اونجا نوشتن. اما خوب با نوع تیتر زدنشون منظورشونو رسوندن!
  • جواد ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    بله چون این روزنامه نگاران " دوره های حرفه ای تخریب را در خارج گذرانده اند .
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    مخالفان سابق:نظرات اصلاح طلبان در دوران سازندگی و اصلاحات در مورد رفسنجانی وخانواده اش را بنویسید (روزنامه سلام و اکبر گنجی و اکثر اصلاح طلبان...) موافقان امروز:همه آنها مدافع خانواده رفسنجانی شده اند نتیجه :فقط خدا کمک کند تا انسان در دام شیطان نیفتد
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    وقاحت، بی شرمی، دروغگویی، دورویی، فریب، مظلوم نمایی بی جا، خیانت و فساد را باید از اصلاح طلبان آموخت.+++
  • عبید ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    الهی آمین
  • بیتا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    خدا همه رو هدایت کنه انشاالله
  • علیرضا ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    این کجاش تنده؟ این چه تفکریه که بعضیا میگن اونطور زندگی کردن مخصوص معصومین ع هست؟ مگه اون کاری که معصوم ع در رابطه با برادر یا دخترش انجام داد رو ما نمیتونیم انجام بدیم؟ اگه این باشه که حجیت سیره و سنت معصومین ع زیر سوال میره... اصلا همه درد ما از همین فهم ناقص و محدود امثال شماست.
  • علیرضا ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    جناب آیت الله که تفسیر راهنما نوشتن آیا این آیه را ندیدند که نوح ع به خداوند گفت: پس پسرم چگونه نجات یابد؟ و خداوند فرمود: او از اهل تو نیست! مثلا ایشون رئیس مجمع تشخیص مصلحت هستند... خدا رحمت کنه آیت الله محمدی گیلانی رو... برید بخونید ایشون با فرزندان منافقش چگونه برخورد کرد... او هم پدر بود یا ایها الذین امَنوا امِنوا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس