کد خبر 450137
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

منابع عراقی از آزادسازی حصیبه شرقی از اشغال داعش، کشف کارگاه ساخت بمب های دست ساز در غرب سامراء،هلاکت ده ها دعشی در فلوجه،دستگیری یک بعثی جنایتکار در مرکز کرکوک و دستگیری چند تروریست داعشی افغانی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، به نقل از منابع عراقی، یک منبع مسئول در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق در استان صلاح الدین از هلاکت سه تروریست داعشی در منطقه الصینیه در غرب بیجی خبر داد.

این منبع مسئول اعلام کرد نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی توانستند سه تروریست جنایتکار داعشی را در غرب شهرستان بیجی به هلاکت برسانند. این تروریست ها در حال تلاش برای کارگذاشتن بمب در منطقه الصینیه بودند.

این منبع افزود تروریست های گروه جنایتکار داعشی تلاش می کنند کنترل اوضاع را در شهرستان بیجی پس از پاکسازی آن از سوی نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی، بار دیگر به دست گیرند، چرا که بیجی به سبب داشتن منابع نفتی یک منطقه راهبردی برای داعش به شمار می رود و سودسرشاری از محل قاچاق نفت نصیب این گروه تروریستی می شود.

کشف کارگاه ساخت بمب های دست ساز در غرب  سامراء

کشف یک کارگاه ساخت بمب های دست ساز در صحرای الجزیره در غرب شهرستان سامراء از دیگر اخبار امنیتی مربوط به عراق است.

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین گفت نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی طی عملیات پاکسازی و شناسایی توانستند یک کارگاه ساخت بمب های دست ساز و آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده را در منطقه صحرای الجزیره در غرب شهرستان سامراء کشف کنند که این کارگاه حاوی تجهیزات پیشرفته برای بمب گذاری و مقادیر زیادی وسایل ساخت بمب های دست ساز و مواد منفجره با قدرت انفجاری بسیار شدید است.

هلاکت ده ها تروریست داعشی در فلوجه

یک منبع در فرماندهی عملیات استان الانبار از هلاکت ده ها تروریست داعشیی در حمله جنگنده های ارتش به تجمع آنها در عبره البوشجل فلوجه خبر داد.در این عملیات همچنین چندین دستگاه خودرو که مجهز به تیربار و حامل سلاح و مهمات بود، منهدم شد.

آزادسازی حصیبه شرقی از اشغال باند تروریستی داعش

نیروهای داوطلب مردمی توانستند منطقه حصیبه شرقی الرمادی را از لوث تروریست های جنایتکار داعشی پاکسازی کنند و امنیت را به آن بازگردانند.

به گفته یک منبع مسئول، نیروهای داوطلب مردمی به رودخانه فرات در شرق الرمادی رسیده اند و گروه تروریستی داعش هم متحمل ده ها کشته شده است. پنج خودرو مجهز به تیربار، یک مرکز فرماندهی عملیات و یک انبار سلاح و مهمات داعشی ها هم در این عملیات منهدم شد.

دستگیری یک بعثی جنایتکار در مرکز کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد نیروهای امنیتی توانستند افسر ارتش سابق عراق را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی در مرکز استان کرکوک دستگیر کنند.

این منبع گفت متهم در بسیاری از اقدامات تروریستی در استان صلاح الدین دست داشته است و برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شده است.

هلاکت تک تیرانداز داعشی در منطقه الهیاکل بیجی

منابع عراقی از هلاکت یک تک تیرانداز داعشی در منطقه الهیاکل در بیجی خبر دادند.

یک منبع در فرماندهی نیروهای مقاومت اسلامی، گردان های حزب الله از نیروهای داوطلب مردمی در استان صلاح الدین خاطر نشان کرد نیروهای حزب الله با هدف قرار دادن موضعی در منطقه الهیاکل بیجی که یک تک تیرانداز داعشی در آن مخفی شده بود، توانستند این  تروریست جنایتکار را به هلاکت برسانند.

مرگ یک سرکرده مطرح داعشی در غرب الرمادی

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق توانستند هفت تروریست داعشی از جمله یک سرکرده مطرح آنها را در جریان درگیری های مسلحانه در غرب شهر الرمادی به هلاکت برسانند.

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات استان الانبار با بیان این خبر گفت نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی با گروهی از تروریست های داعشی که قصد حمله به یک ایست بازرسی در منطقه الخمسه کیلو در غرب  الرمادی را داشتند، درگیر شدند که این درگیری به هلاکت هفت تروریست از جمله یک سرکرده مطرح داعش منجر شد.

دستگیری چند تروریست داعشی افغانی

یک منبع در منطقه کردستان عراق در شمال این کشور از موفقیت نیروهای محلی در دستگیری هشت تروریست افغانی الاصل وابسته به گروه تکفیری داعش در کوه های منطقه شرق کردستان عراق خبر داد. این تروریست ها درصدد ورود به خاک ترکیه و در ادامه حرکت به سمت سوریه و عراق برای پیوستن به گروه تروریستی داعش بودند.

نتایج عملیات مبارزه با تروریسم تکفیری در روز پنجشنبه

یک منبع نظامی در فرماندهی عملیات نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد فرماندهی لشکر هشتم با هماهنگی نیروی هوایی، عملیاتی را در نزدیکی مناطق حصیبه و الملاحمه و البوعلوان در استان الانبار انجام داد که این عملیات به هلاکت 52 تروریست داعشی از جمله دو سرکرده آنها و زخمی شدن 58 نفر دیگر منجر شد. نیروهای امنیتی و مردمی همچنین توانستند 9 انبار تسلیحات و 22 خودرو  و 14 قایق تروریست ها را منهدم کنند.

نیروهای امنیتی توانستند یک کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده و ساخت بمب به همراه 50 بمب و 10 موشک اس پی جی و هشت موشک آماده شلیک را کشف و ضبط کنند.

فرماندهی عملیات بغداد هم در ادامه عملیات فجرالکرمه برای پاکسازی ناحیه الکرمه و مناطق اطراف با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی و عشایر توانست 9 مخفیگاه داعشی ها را منهدم کند که تمام تروریست هایی که در آن مخفی شده بودند به هلاکت رسیدند. دو خودرو مجهز به تیربار هم در این عملیات منهدم شد.

فرماندهی عملیات دجله هم از کشف دو بمب در منطقه دورالضباط در شهرستان بعقوبه و هلاکت 10 تروریست در نزدیکی پل الزرکه و انهدام دو مخفیگاه تروریست ها خبر داد. این مخفیگاه ها مملو از سلاح و مهمات متعلق به تروریست ها بود.

فرماندهی پلیس فدرال عراق هم از آزادسازی منطقه الحمیره و پاکسازی چهار منزل بمب گذاری شده و انفجار دو مخفیگاه و هلاکت هشت تروریست از جمله سه تک تیرانداز خبر داد.

یک یگان دیگر از نیروهای پلیس فدرال توانست سه منزل بمب گذاری شده را پاکسازی کرده و هفت تروریست را به هلاکت برساند.

تاکید دولت عراق بر ادامه مقابله قاطعانه با تروریست های تکفیری

دولت عراق با محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش بر عزم خود برای ادامه مبارزه قاطعانه با تکفیری ها تا پاکسازی نهایی عراق از لوث آنها تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، کابینه عراق با محکوم کردن جنایت اخیر تروریست های داعشی در استان نینوی تاکید کرد این جنایات تنها به افزایش عزم و اراده عراقی ها برای ادامه نبرد آزادسازی کشورشان از اشغال تروریست های تکفیری منجر خواهد شد.

گروه تروریستی داعش رسما به جنایت خود در کشتار شماری از مردم استان نینوی اعتراف کرد.

محمود سورجی سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی در موصل گفته بود گروه تروریستی داعش، دو هزار و هفت نفر از شهروندان را اعدام کرده است که در میان آنها شماری از شخصیت های سیاسی، افسران و معلمان وجود داشتند.

دستگیری چهار تروریست خطرناک در شرق بعقوبه

رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی از دستگیری چهار فرد خطرناک تحت پیگرد خبر داد که از اعضای مهم گروه تروریستی  داعش قلمداد می شوند.

صادق الحسینی گفت نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی طی عملیاتی در مناطق مختلف در ناحیه المنصوریه در شرق بعقوبه، چهار فرد خطرناک تحت پیگرد را که از اعضای مهم گروه تروریستی داعش به شمار می آیند، دستگیر کردند که افراد دستگیری شده برای برهم زدن امنیت و ثبات تلاش می کردند.

وی افزود عملیات منحصر به فرد با تکیه بر اطلاعات دقیق به نتایج مثبتی در دستگیری سرکرده های داعش طی هفته های گذشته منجر شد که این افراد مسئول مستقیم اقدامات تروریستی خونین هستند که به کشته شدن ده ها نفر از بیگناهان منجر شده است.

آمریکا بیوه سرکرده کشته شده داعش را به عراق تحویل داد

آمریکا، روز پنجشنبه بیوه سرکرده کشته شده گروه تروریستی داعش را که از زمان حمله پانزدهم ماه مه به سوریه زندانی بود، تحویل مقامات عراقی داد.

ابو سیاف در حمله پانزدهم ماه مه جنگنده‌های ائتلاف در سوریه، کشته شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد «نسرین اسعد ابراهیم» معروف به «ام سیاف» تاکنون در اختیار نظامیان آمریکایی بود و وی را به وزارت کشور منطقه کردستان عراق تحویل دادند.

براین اساس، نیروهای آمریکایی ام سیاف را 15 ماه مه در «العمر» در شرق سوریه و در اولین عملیات زمینی که آمریکا رسما مسئولیت آن را علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش بر عهده گرفت، بازداشت کرده بود.

منابع : المسله، الفرات، الغدپرس، الغدیر و خبرگزاری فرانسه
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس