کد خبر 457903
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انگلیسی‌ها مهره تعیین‌کننده‌ای در پازل دشمنان جمهوری اسلامی و نخ تسبیح آنان هستند، گفت: نباید اجازه دهیم سفارت انگلیس در تهران حیاط خلوت منافقین و عناصر ضد انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش مشرق، پرویز سروری کارشناس مسائل بین‌الملل درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گفت: پرونده این کشور در ایران پرونده‌ای مملو از خیانت، جاسوسی، سازمان‌دهی دشمنان جمهوری اسلامی،‌ مداخله غیرمسئولانه و خارج از وظایف یک کشور در کشور دیگر، نقض حقوق مسلم ملت ایران و تلاش جهت براندازی است که این موارد تنها تعداد معدودی از جنایت و خیانت انگلیسی‌ها در تمامی دوران‌ها بوده است.

وی افزود: بخش دیگری از جنایت و خیانت انگلیسی‌ها در ایران کودتا علیه حکومت مستقر، به حاکمیت رساندن افراد و عناصر وابسته و پَست و بی‌مایه که کاملاً متفاوت با شخصیت ملت ایران بوده، محسوب می‌شود.

سروری اظهار داشت: مدتی که سفارت انگلیس در تهران تعطیل بود روز‌های بسیار خوش و فارغ از مداخلات متجاوزانه آنها علیه ایران بوده است. ضمن اینکه ایرانی‌ها طعم شیرین عدم وجود انگلیسی‌ها در خاک خود را به هیچ وجه فراموش نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: ای کاش مسئولان سیاسی و امنیتی کشورمان بررسی دقیقی از حضور سفارت انگلیس در ایران و بازگشایی آن انجام می‌دادند تا فواید این اقدام کاملاً مشخص شود هرچند که در این مدتی که انگلیسی‌ها در تهران سفارت نداشتند ما با مشکلاتی در ارتباط با برخی هموطنان ایرانی مقیم در انگلیس و تحصیل دانشجویان ایرانی در این کشور داشتیم اما این موضوع به هیچ وجه قابل قیاس با ضرر حضور انگلیسی‌ها در ایران نیست.

وی افزود: انگلیسی‌ها همواره به دنبال جاسوسی و انسجام دشمنان جمهوری اسلامی با تمام ظرفیت سفارتخانه‌شان در تهران برای تضعیف حاکمیت ما بوده‌اند و این موضوع می‌بایست قبل از بازگشایی سفارت انگلستان در تهران مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار می‌گرفت.

سروری گفت: اگر مسئولان ایرانی بررسی دقیق و بی‌طرفانه‌ای را از حضور و بازگشایی سفارت انگلستان در تهران انجام می‌دادند شاید تداوم عدم حضور وابستگان روباه پیر در ایران دستاورد خوبی محسوب می‌شد.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: با حضور فعلی انگلیسی‌ها در سطح کاردار در ایران توقع و انتظار داریم که فعالیت آنها در همین سطح باقی مانده و به سطح سفیر ارتقاء پیدا نکند زیرا این موضوع را به نفع ملت و حاکمیت ایران می‌دانیم.

سروری خاطرنشان کرد: ما باید با ملاحظه و دقت بیشتری نسبت به رفتارهای انگلیسی‌ها در ایران نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: انگلیسی‌ها مهره تعیین‌کننده‌ای در پازل دشمنان جمهوری اسلامی و نخ تسبیح دشمنان ایران هستند و تمام هم افزایی دشمنان انقلاب اسلامی با محوریت آنها صورت می‌گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر قرار است که انگلیسی‌ها در تهران صرفاً یک فعالیت دیپلماتیک و مبتنی بر وظایف یک سفارتخانه مانند دیگر کشورهای خارجی در ایران داشته باشند نیروهای امنیتی وظیفه دارند تا با نظارت دقیق بر رفتارها، حرکات و رفت و آمدهای سفارت و نیروهای آنها مانع از هر اقدام آنها علیه منافع ملی کشورمان شوند.

سروری در پایان گفت: باید بدون هیچ ملاحظه‌ای حرکات انگلیسی‌ها در ایران زیر نظر گرفته شود و اجازه ندهیم که سفارت انگلیس در تهران حیاط خلوت منافقین، عناصر ضد امنیت ملی و ضد انقلاب اسلامی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس