غواص شهید حسینعلی بالویی بعد از گذشت سه سال حضور مداوم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس سرانجام در دی سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۴ به شهادت می‌رسد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اردیبهشت بود که خبری مبنی بر کشف پیکر 175 شهید غواص و خط شکن با دستان بسته منتشر شد. در واقع پیکر 175 شهید از مجموع 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شدند، جمعی از غواصان و خط شکنان شهید عملیات کربلای 4 بودند. بعد از گذشت تشییع باشکوه و 5 ساعته این شهدای والامقام در 26 خرداد، از یک ماه پیش تاکنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید سیدجلیل میری ورکی خط‌شکن این عملیات نخستین شهیدی بود که به‌واسطه مدارک کامل شناسایی هویتش احراز و اعلام شد. هویت پیکر مطهر 50 شهید تاکنون شناسایی شده است. از این میان مشخصات 7 شهید از غواصان و خط شکنان استان مازندران اعلام شده است. یکی از این شهدا، «شهید حسینعلی بالویی» است که خانواده او چندی پیش با حضور در معراج شهدای تهران با پیکر مطهر شهید 16 ساله خود بعد از گذشت 29 سال برای نخستین بار دیدار کردند.

شهید حسینعلی بالویی نخستین فرزند از سه فرزند خانواده بالویی است که متولد 1349 شهرستان بهشهر در استان مازندران است. او در 13 سالگی با علاقمندی فراوان به‌عنوان یک بسیجی داوطلب در میادین جنگ حضور پیدا می‌کند. در عملیات والفجر8 و فتح فاو از ناحیه پا مجروح می‌شود و بعد از گذشت سه سال و حضور مداوم در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس سرانجام در دی ماه سال 65 و در عملیات کربلای4 به شهادت می‌رسد. تصاویری از این شهید غواص 16 ساله که در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده است، در ادامه می‌آید:

شهید حسینعلی بالویی به همراه پدر و برادر در صف نماز جمعه

نفر اول از سمت راست: شهید حسینعلی بالویی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس