کد خبر 448748
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه دولت سوریه روز دوشنبه ۷ شرکت و ۴ مقام این کشور را تحریم کرد.

 به گزارش مشرق، اداره کنترل دارایی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال کرد.

این اداره در بیانیه‌ای که منتشر کرده اعلام کرده برخی از شبکه‌های بین‌المللی تأمین‌کننده منابع انرژی برای دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را هدف تحریم قرار داده است.

مطاق این بیانیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا به موجب حکم اجرایی شماره 13582، هفت شرکت و چهار فرد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. واشنگتن هفت کشتی را هم جزء دارایی‌های بلوکه شده اعلام کرد.

دولت آمریکا ادعا کرده دولت سوریه و حامیان آن از شرکت‌های مزبور برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا استفاده کرده‌آند.

اداره کنترل دارایی وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، متعاقب حکم اجرایی شماره 13582، 6 شرکت وابسته به دولت و سه کشتی که دولت سوریه در آنها ذی‌نفع است را شناسایی کرده است.

به موجب اقدام امروز، تمامی دارایی‌های فهرست‌َ‌شده شرکت مزبور که در خاک آمریکا یا تحت مالکیت اشخاص آمریکایی هستند مصادره شده و اتباع این کشور از تبادل مالی با آنها منع می‌شوند.

«آدام سازبین»، معاون موقت وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «خزانه‌داری به سیاست استفاده از ابرازهای قدرتمند مالی خود برای تضعیف شبکه حمایتی اسد در سوریه ادامه خواهد داد.»

این مقام آمریکایی در ادامه با متهم کردن دولت سوریه به توسل به خشونت علیه مردم، هدف از تحریم‌ها را تشدید فشار مالی بر دولت این کشور عنوان کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس