کد خبر 448294
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

تظاهرات‌کنندگان در مصر در اعتراض به سوزانده شدن یک نوزاد فلسطینی توسط یک شهرک‌نشین صهیونیست، پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و اخراج سفیر آن از قاهره را خواستار شدند.

اعتراض مردم مصر به سوزاندن نوزاد فلسطینی
به گزارش مشرق، «رای‌الیوم» نوشت: معتراضان مصری، عصر یکشنبه با برپایی تظاهرات اعتراضی مقابل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در مرکز «قاهره» پایتخت، سوزانده شده «علی دوابشه» نوزاد فلسطینی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی در محکومیت اقدامات و جنایات مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیی‌ها، پرچم این رژیم را آتش زدند.

تظاهرات کنندگان همچنین بازگشایی گذرگاه «رفح» (در مرز با نوار غزه) را خواستار شدند.

براین اساس، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، دیروز با صدور بیانیه‌ای جنایات اسرائیل را محکوم کرد و خواستار تحریم این رژیم شد.

در این بیانیه آمده است «مصری‌ها و ملت‌های عربی به رغم مشغول شدن به مسائل داخلی‌شان، هرگز مسئله محوری یعنی فلسطین را فراموش نمی‌کنند و صهیونیست‌ها نیز دشمن شماره یک آنهاست.»

انجمن روزنامه‌نگاران مصری ضمن درخواست برای تحریم رژیم صهیونیستی، جنایات شهرک‌نشینان علیه ملت فلسطین که آخرین مورد آن سوزانده شدن نوزاد شهید علی دوابشه است را محکوم کرد.

این بیانیه همچنین از سکوت کشورهای عربی و بین‌المللی در قبال جنایات نظامیان رژیم اشغالگر که اخیرا شهادت «لیث الخالدی» نوجوان فلسطینی را باعث شدند، انتقاد کرد و سکوت این کشورها را به مثابه تبانی آنها در جنایات اشغالگران دانست.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مصری همچنین خواستار اتخاذ تدابیر قانونی برای ارجاع جنایت سوزانده شدن خانواده الدوابشه به دادگاه کیفری بین‌المللی، خواستار شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس