کد خبر 449603
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

نماینده حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان‌های نوار غزه تاکید کرد که وزیر بهداشت فلسطین هیچ اقدامی برای بخش یهداشت و تجهیز بیمارستانهای غزه نکرده است.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی آگاه نسبت به وخامت وضعیت خدمات بهداشتی در نوار غزه هشدار داده و عنوان کردند که یمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی نوار غزه در معرض تعطیلی هستند.

«یونس ابودقه» نماینده فراکسیون پارلمانی حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین در این خصوص اظهار داشت: یک هزار و 600 کارمند و پزشک کادر وزارت بهداشت غزه از آغاز سال جاری میلادی بازنشسته شده یا استعفا داده‌اند که این امر از وقوع فاجعه بهداشتی بزرگ در غزه خبر می‌دهد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت فلسطین تصمیم دارد برخی از بیمارستان‌های دولتی و بخش‌هایی از برخی درمانگاه‌ها و حتی مراکز خدمات درمانی سرپایی را تعطیل کند.

ابودقه گفت: وزارت بهداشت فلسطین برای غزه بودجه کافی هزینه نمی‌کند و حتی نهادهای خیریه وعده‌هایی غذایی بیماران در بیمارستان‌های دولتی غزه را تامین می‌کنند.

وی افزود: شمار زیادی از تجهیزات پزشکی در بیمارستانها به خاطر قطع و وصل مکرر جریان برق از کار افتاده‌اند و حتی بهای سوخت لازم برای به کار افتادن مولدهای برق در نهادهای بهداشتی فراهم نیست.

نماینده مجلس فلسطین دولت وفاق ملی فلسطین را به شانه خالی کردن از مسئولیت خود در قبال نوار غزه متهم کرد و گفت که جواد عواد وزیر بهداشت فلسطین این حقایق را انکار می‎کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس