کد خبر 448000
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

وزیر خارجه آمریکا که به مصر سفر کرده است، گفت که واشنگتن به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های مصری اعلام کردند: جان کری وزیر خارجه آمریکا که در چارچوب سفر خاورمیانه‌ای خود به مصر سفر کرده است در افتتاحیه نشست گفت‌وگوی راهبردی مصر و آمریکا گفت که واشنگتن به آموزش نیروهای ارتش مصر ادامه می‌‌دهد.

دقایقی قبل جلسات گفت وگوی راهبردی مصر و آمریکا به ریاست سامح شکری وزیر خارجه مصر و جان کری وزیر خارجه آمریکا آغاز شد.

در این جلسه که افتتاحیه جلسات گفت وگوی راهبردی دو کشور است، نمایندگان عالی رتبه وزارتخانه‌ها و ادارات ذینفع در روابط مصر و آمریکا حضور دارند و نمایندگان وزارتخانه هایی همچون همکاری بین المللی، صنایع، سرمایه گذاری و تجارت، دفاع و آموزش نیز شرکت خواهند کرد.

در همین رابطه شکری اعلام کرد که گفت وگوهای راهبردی واشنگتن و قاهره فرصت تازه ای برای بازنگری همه جوانب و ارزیابی روابط دوجانبه در سطح بین المللی و تغییر و تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه است که میزان نزدیکی دیدگاه دو طرف و تلاش برای ایجاد وجوه مشترک بین مصر و آمریکا و تنگ تر کردن حلقه اختلافات دیدگاه دوجانبه را نشان می دهد.

وی افزود که مصر مرحله جدیدی از مفاهیم آزادی، دموکراسی، مشارکت سیاسی و عدالت اجتماعی را برای فعال سازی نقش جامعه مدنی آغاز می کند.

شکری همچنین اظهار داشت که در این جلسات محور روابط دوجانبه و تحکیم همکاری راهبردی و نیز تحقق حمایت های سیاسی به نفع منافع دو طرف بررسی خواهد شد.

همچنین بررسی تروریسم و راهکارهای مبارزه با آن از دیگر محورهای گفت وگوی نمایندگان مصر و آمریکا در این جلسات است.

جان کری عصر روز گذشته وارد قاهره شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس