کد خبر 445729
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

12 کشور جهان برای نمایش توان یگان‌های زرهی خود در رقابت‌های دوگانۀ تانک مسکو حضور یافته‌اند.

به گزارش مشرق،  گروه‌های نظامی 12 کشور از اقصی‌نقاط جهان برای شرکت در رقابت‌های دوگانۀ تانک که به‌طور سالانه برگزار می‌شود وارد روستای "آلابینو" در نزدیکی مسکو – پایتخت روسیه – شدند.

این شرکت‌کنندگان از 4 قارۀ جهان در رقابت‌ تانک‌ها که از سال 2013 در روسیه آغاز شده است حضور یافته‌اند. رقابت‌های دوگانۀ تانک روسیه نخستین بار تنها با حضور 3 کشور بلاروس، ارمنستان، و قزاقستان و در سطح محدود آغاز شد، اما اکنون در سومین سال برگزاری آن انتظار می‌رود ناظران شاهد یکی از بزرگترین رقابت‌های نظامی بین‌المللی خواهند بود.

در رقابت‌های امسال، تانک‌ها باید برای دستیابی به جایگاه برتر از 4 مرحلۀ دشوار و مسیری سخت‌تر نسبت به دوره‌های پیشین عبور کنند. سال گذشته کشورهای روسیه، ارمنستان و چین توانستند با فاصله‌ای اندک به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کنند.

مسئولان برگزاری در این دور از رقابت‌ها برای اطمینان از وجود شرایط عادلانه، امکان استفاده از تانک تی-72 بی-3 را برای همۀ شرکت‌کنندگان فراهم کرده‌اند. گروه نظامی چین نیز امسال با تانک بومیِ تی-96 آ حضور یافته است.

ونزوئلا، نیکاراگوئه، صربستان، تاجیکستان، آنگولا، مغولستان، چین، هند، ارمنستان، قرقیزستان، کویت و قزاقستان، کشورهایی هستند که توان یگان‌های زرهی خود را در مسابقات نظامی 2015 روسیه به نمایش خواهند گذاشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    این بهترین زمان برای نمایش تواناییهای تانک مثلآ ذوالفقار 3 ایرانه ... مطمئن باشید ایران روش نمیشه حضور پیدا کنه ... چون این تانک حضور خارجی نداره ... یعنی ما از مغولستانم عقبتریم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس