کد خبر 434062
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

رسانه های آلمانی اعلام کردند: بر اساس گزارش رسمی دولت آلمان، رژیم صهیونیستی سال گذشته میلادی بزرگترین خریدار سلاح های آلمانی بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که عصر چهارشنبه توسط دولت آلمان در برلین منتشر شد، این کشور در سال گذشته میلادی، 685 میلیون یورو سلاح به تل آویو فروخته است.

بر اساس این گزارش ها، یک زیردریایی 600 میلیون یورویی که می تواند با ایجاد تغییراتی، قابلیت حمل سلاح های اتمی را داشته باشد، از جمله معامله های یادشده است.

پیش از این، برلین از اعلام آمارهای مربوط به فروش سلاح به رژیم صهیونیستی خودداری می کرد و این معامله ها به صورت محرمانه انجام می شد.

با وجودی که قانون اساسی آلمان، صادرات سلاح به مناطق بحران زده جهان را ممنوع کرده، از برلین همواره به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی یاد می شود.

بر اساس گزارش دولت آلمان، عربستان نیز در فهرست خریداران سلاح های آلمانی، سال گذشته با خرید 209 میلیون یورو تجهیزات، جایگاه ششم را داشته است.

افزون بر این، در سه ماه گذشته نیز آلمان فروش 30 میلیون دلار تجهیزات، شامل پهپادهای کوچک، توپ و گلوله برای تانک و سلاح های انفرادی، تجهیزات مخابراتی، قطعات یدکی برای خودروهای زرهی و فناوری موشک های زمین به هوا را تایید کرده است.

احزاب مخالف دولت آلمان به دنبال حمله نظامی عربستان به یمن، از دولت خواسته اند که فروش سلاح به ریاض را متوقف کند. از جمله، 'اگنس بروگر' سخنگوی امور دفاعی حزب سبزها در پارلمان آلمان می گوید: دولت باید فروش سلاح به ریاض را فورا متوقف کند.

عربستان حکومتی خطرناک است که سلطه اش بر منطقه را از راه های نظامی دنبال می کند.

یان فن آکن سخنگوی امور خارجه در حزب چپ ها نیز تاکید می کند: دولت باید از خود بپرسد که آیا عربستان محور ثبات در خلیج فارس بوده است؟
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    پس المان هم در جنایات اسراییل و السقوط شریک هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس