کد خبر 451861
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده آمریکا که در قالب جنگ اقتصادی و انجام اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور اجرا می‌شوند، هشدار داد.

به گزارش مشرق، به نقل از «تله سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته ضمن هشدار درباره برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده‌ای که در قالب جنگ اقتصادی و انجام اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور اجرا می‌شوند، عنوان کرد که شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد سفارت آمریکا در ونزوئلا در اجرای این برنامه‌ها نقش دارد.

وی افزود که در روزهای آتی یک کمیسیون ویژه منصوب خواهد کرد و در حضور نماینده «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) این شواهد را آشکار خواهد ساخت.

«مادورو» تصریح کرد که شواهد موجود نشان می‌دهند که چگونه نیروی نظامی آمریکایی «کماندو سور» مأمورانی را برای هدایت برنامه موسوم به «کرکس» با هدف خرابکاری اقتصادی و اعمال خشونت در کشور منصوب کرده است؛ برنامه «کرکس» نامی است که «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین برای حمله سیستماتیک امپریالیسم علیه دولت‌های ترقی‌خواه آمریکای لاتین و کارائیب برگزیده است.

روابط میان آمریکا و ونزوئلا پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، بیش از پیش متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

«اوباما» چندی بعد این حکم را مردود خواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس