کد خبر 436157
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

هند برنامه‌ها برای طراحی و ساخت تانک جنگی جدید را که قرار است جایگزین تانک‌های T-72 ساخت شوروی سابق شود، تایید کرد.

به گزارش مشرق، سخت‌افزارهای نظامی روسیه و جماهیر شوروی حدود 40 درصد از کل سخت‌افزارهای نیروهای زمینی، 80 درصد از سخت‌افزارهای نیروی هوایی و 75 درصد از سخت‌افزارهای نیروی دریایی هند را تشکیل می‌دهند.

به‌طور کلی حدود 600 تانک T-55 ، نزدیک به دو هزار تانک T-72 M1 و 640 تانک T-90C در ارتش هند وجود دارند. این تانک‌های جدید که ارتش هند قصد طراحی و ساخت آن را دارد به عنوان «خودروی آماده به رزم آینده» شناخته می‌شوند.

نسل جدید تانک ها برنامه اولین برای دیگر خودروهای زرهی شبیه به «آرماتا» ساخت روسیه را شکل خواهد داد. ارتش هند قصد دارد از این برنامه برای 11 خودروی زنجیردار مختلف از جمله تانک‌های زنجیردار سبک، چرخدار و پل زن، خمپاره‌اندازهای خودکششی خودکار، سلاح‌های دفاع هوایی، پست نظارت توپخانه‌ای و خودروهای شناسایی مهندسی و آمبولانس‌های زرهی استفاده کند.

هند احتمالاً از تانک جدید «آرماتا» روسیه به عنوان الگویی برای تسلیحات زرهی خودش استفاده خواهد کرد. سمیر پاتیل، کارشناس دفاعی از مرکز تحلیلی «گیتوی هاوس» هند اوایل ماه جاری میلادی گفت، کشورش قصد دارد برنامه «آرماتا» یا برخی از اصول و مبانی‌اش را برای ساخت تانک خودشان خریداری کند.

آنچه که تانک «آرماتا» را از دیگر همتاهای داخلی و خارجی‌اش متمایز می‌کند، این است که این تانک کاملاً کامپیوتری بوده و تنها به سه نیرو برای انجام عملیات‌های آن نیاز است.

این تانک یک برجک بدون سرنشین و کنترل از راه دور دارد و توسط تیمی مستقر دریک کابین مجزا به صورت دیجیتال کنترل می‌شود. گمان می‌رود که این تانک نهایتاً منجر به ساخت یک تانک کاملاً خودکار می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس