وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه ملّت ایران بخشی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را در این مذاکرات نشان داد، گفت: این مذاکرات صرفاً یک گفت‌وگو نبود، بلکه یک هماورد تمدنی، یک کشمکش گفتمانی و جدال حق و باطل است و با جدال احسن، خداوند این توفیقات و دستاورها را نصیب ملّت ما کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، حقوق مالکیت، امور بین‌الملل و حقوق بشر که صبح امروز (یکشنبه 4 مرداد) برگزار شد، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم حق و حقانیّت، عدالت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را بر دوش می‌کشد و با ظلم و استکبار  و انحراف مبارزه می‌کند و رسالت بزرگ خود را دفاع از حقوق انسان‌ها می‌داند.


وی با بیان اینکه ماه رمضان امسال با توفیقات ویژه ای همراه بود، ادامه داد: دعای مردم سبب شد تا فرهنگ و دین ما عزت و اعتلای بیشتری یابد و دستاورد هسته‌ای یکی از محصولات ارزشمند این همت والا، صداقت و حق‌طلبی مردم بود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: آنچه که در این گفگتوهای بسیار خسته‌کننده و طولانی حاصل شد دستاوردهای بسیار قابل توجهی که هر هرچه زمان بگذرد بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه ملّت ایران بخشی از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را در این مذاکرات نشان داد، گفت: این مذاکرات صرفاً یک گفت‌وگو نبود، بلکه یک هماورد تمدنی، یک کشمکش گفتمانی و جدال حق و باطل است و با جدال احسن، خداوند این توفیقات و دستاورها را نصیب ملّت ما کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به سخنان روز گذشته سیدحسن نصرالله در دیدار با فارغ‌التحصیلان خانواده های ایثارگران لبنانی گفت: شب گذشته سیدحسن نصرالله گفت که این توافق موجب اقتدار ما و ذلت دشمنان می‌شود.

وی افزود: وقتی دشمن اعتراف می‌کند که ما توان جنگیدن با ایران را نداریم و ایران متفاوت با عراق و افغانستان است و جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگ فنی و علمی دارد و نمی‌توانیم به راحتی به این کشور حمله نظامی کنیم و تحریم‌ها را آنچنان که می‌خواهیم ادامه دهیم، بدان معناست که دستاورد بزرگی نصیب ما شده و این اعترافات بسیار بزرگ از سوی دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه آمریکا می‌گوید گزینه‌ها روی میز است، حرف های تکراری است و 30 سال است که این حرف ها را می‌زند و غلط زیادی می‌کند گفت: اینکه می‌گویند ما نمی‌توانیم ملّت ایران را تسلیم کنیم، حرف نو و جدیدی است، از این جهت ما باید آنچه را که به‌دست آورده‌ایم همچون گوهری بدانیم و از آن حفاظت کنیم، به‌طور قطع رسیدن به محصول سختی‌های زیادی داشته و اطراف هر گلی خاری است که باید مواظب باشیم به دستمان نرود.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است دشمن به این راحتی به توافق تن نداده و در اجرا هم به راحتی تمکین نمی‌کند،  اینها با ما جنگ کرده و بزرگان ما را ترور کرده‌اند و اینکه بگوییم بعد از این نیز خیانت نخواهند کرد روشن است که امکان‌پذیر نیست، مگر قرار است از دشمنی آمریکا کاسته شود؟

حجت الاسلام  پورمحمدی گفت: برخی‌ها آیات روشن الهی و نعمت‌های بزرگ خدا را که در این مملکت ارزانی شده را نمی‌بینند، مگر دشمنان کینه‌توز اسلام و انقلاب اسلامی به راحتی دست از دشمنی برمی‌دارند؟ خود آمریکایی‌ها عنوان کردند که قدرت نظامی آنها علیه ایران 110 برابر است، اما همین قدرت امروز می‌گوید ما نمی‌توانیم ملّت ایران را تسلیم کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه همه ما باید آنچه را که به‌دست آمده جدی و بزرگ بگیریم تصریح کرد: دشمن جسارت نمی‌کند شرط‌های نامعقول برای ما بگذارد، اما برخی دوست دارند به زبان دشمن شرط‌های آنچنانی را القا کنند و می‌گویند فلان مقام گفته شرط آنها برای توافق هسته‌ای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: مقاماتی که از زبان آنها چنین شرط‌هایی عنوان شده در ملاقات با رئیس جمهور می‌گویند ما کجا این حرف‌ها را زده‌ایم که روزنامه‌های شما این حرف ها را از قول ما می‌نویسند، این مسئله در دستور کار تعقیب شورای عالی امنیت قرار گرفته تا مشخص شود این صحبت‌ها از کجا آمده و چه کسی آن را گفته است.

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه 35 سال که شیشه عمر رژیم صهیونیستی در دستان ماست، گفت: ما سیر صعودی رژیم صهیونیستی را نزولی کردیم، اما حالا اینکه بگویند فلان شرط گذاشته شده است حرف نادرستی است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به سفر برخی از مقامات خارجی به کشورمان طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند چرا برای این مقامات فرش قرمز پهن می‌کنید؟ در جلسه 3 روز پیش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با 3 وزیر ایالت متحده از جمله جان کری، یکی از سناتورهای باسابقه و مؤثر کنگره خطاب به آنها گفت که شما ما را ذلیل کردید و هنوز توافق نهایی نشده هیأت‌های مختلف خارجی راهی ایران شده‌اند.

وی افزود: دشمن می‌گوید اشتباه کردم و نمی‌خواهم وضعیت قبلی را ادامه دهم و امروز هم کسی برای آنها هورا نمی‌کشد، جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط اقتصادی با کشورهای دیگر هیچ محدودیتی نداشت و به آنها می‌گوییم شما خودتان را محدود کردید.

پورمحمدی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا دشمن از این توافق سوءاستفاده نکند و امتیازاتی که در این توافق کسب کرده‌ایم به عمل برسند، گفت: در مقابل باید تلاش کنیم امتیازاتی که دشمن گرفته محقق نشود یا بیش از آنچه توافق کرده نگیرد.

وزیر دادگستری تصریح کرد:‌همانطور که دولت اعلام کرده تمام توافقات امسال اثر اقتصادی نخواهد داشت و سال آینده بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل خواهیم کرد، دشمن در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی موانع ایجاد کرده و ما سعی کردیم این موانع را برداشته و راه را هموار کنیم بنابراین باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وزیر دادگستری با اشاره به  اینکه سال آینده هم مبنا اقتصاد مقاومتی است گفت: در سال آینده نیز ما تلاش خواهیم کرد بر اساس اقتدار ملی و سازو کارهای داخلی پیش برویم و اقتصاد مقاومتی برای ما یک اصل باشد در سالهای اخیر دشمن سنگ اندازیهای خود را انجام داده بود و در حال حاضر ما امروز مشغول برداشتن موانع و این سنگها هستیم.

پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود وزارت دادگستری را یک وزارت بین قوا دانست و افزود: وزارت دادگستری از وزارتهای سهل الممتنع و تنها نهادی است که در قانون اساسی و در اصل 160 قانون از آن یاد شده است وزارت دادگستری یک نهاد بین قوا و حلقه ارتباط بین دستگاهها محسوب می شود.

وی با تقدیر از تدوین 7 ماده برای تعیین وظایف وزارت دادگستری از سوی مجلس عنوان کرد: بعد از 35 سال مجلس وظایف وزارت دادگستری را تعیین کرد هر چند که شاید از کلیات آن نکات خاصی استخراج نشود اما تدوین 7 ماده جدید امری قابل تقدیر به شمار می رود.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه قوای سه گانه کشور بسیار تفکیک شده اند اظهار داشت: در حال حاضر ما شاهد دیوارهای بلند دور قوا هستیم و این امر نیاز به خدمات اتصالی کننده قوی بین قوا هستیم که یکی از دستگاههای اتصال کننده وزارت دادگستری است به همین منظور ما امروز نیاز به هم افزایی بیشتر داریم.

وی از تشکیل معاونت جدید مالکیت فکری خبر داد، و گفت: امروز تولیدات دنیا بر اساس تولیدات ذهنی است به همین خاطر حق شناخت تولیدات فکری بسیار مهم است و ما معاونت مالکیت فکری را در وزارت دادگستری تشکیل دادیم.

پورمحمدی یکی از جدلهای امروز دنیا را بحث حقوق بشر دانست و افزود: در دنیا شاهد این هستیم که بحثهای حقوق بشری کاملا فرهنگی شده و بسیاری از افراد نیز آن را جدی نمی گیرند و کسی امروز غصه حقوق بشر را نمی خورد با این حال جمهوری اسلامی ایران دنبال کننده حقوق بشر و مسائل بین المللی است به همین خاطر حوزه معاونت حقوق بشر در وزارت دادگستری تشکیل شد و ما امروز با 40 کشور دنیا در ارتباط هستیم.

وزیر دادگستری در پایان از معرفی مرجع کنوانسیون ضد فساد در آینده‌ای نزدیک خبر داد، و افزود: در دولت همت بسیار زیادی برای مبارزه با فساد وجود دارد در وزارت دادگستری نیز ما پیگیر این مسئله هستیم به همین منظور مرجع کنوانسیون ضد فساد به ریاست وزیر دادگستری تشکیل و برای آن یک دبیرخانه مستقل اعلام شده است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    واقعا؟ خیلی عجیبه. اگه آمریکا عطسه کنه بقیه دنیا سرما میخوره اون وقت توافق ما با این گرگ بزرگ هیچ تاثیری در اقتصادمان ندارد؟
  • امید رحیمی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    اقای وزیر دادگستری این همه گرانی . این همه سختی . این همه تورم . اگر از تحریم ها نباشد از بی کفایتی مسئولین است به فکر این باشید که در صورت توافق دیگر بهانه ای برای گرانی و تورم و ....نداریم
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    موافقم
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    آفرین بر تیم مذکره کننده. واقعا دولت تدبیر خوبی کردند. من چه قدر خوشبختم......
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    راست میگه 100000000+++++... هیچ اثری ها
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    بیچاره مردم.
  • علی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    داره خوبشم داره...
  • محسن ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    تا کنون کسی به این صراحت حرف نزده بود درست می گوید در کوتاه مدت اثرش کمتر است که البته این هم خودش یک هنر است که بتوان فیمتها را ثابت نگه داشت تا تجار و صنعتکار و غیره ضرر زیادی نکنند اما در درازمدت چه بخواهیم چه نخواهیم اثر خواهد گذاشت.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    بله ما که میدونستیم هیچ تاثیری نداره مثل صد روزه حل شدن مشکلات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس