کد خبر 445089
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

وزیر دادگستری گفت: سفر فابیوس به ایران پیامی جز تسلیم و معذرت‌خواهی در برابر ملت ایران ندارد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، حقوق مالکیت، امور بین‌الملل و حقوق بشر که صبح امروز (یکشنبه 4 مرداد) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به ایران اظهار داشت: با توجه به کارشکنی‌هایی که فرانسه در روند مذاکرات انجام داده است به نظر می‌رسد این‌ها فقط می‌خواهند گلیم خود را از آب در بیاورند و سراسیمه بیایند تا از قافله رابطه با ایران عقب نمانند لذا این سفر پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران ندارد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای عالی امنیت ملی درباره خبر کذبی که درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی منتشر شده بود، اظهار داشت: اصل این خبر دروغ است و وزیر اقتصاد آلمان هم در دیدار رئیس جمهور گفته بود که من این حرف را نزدم و اعتراض هم کرد که خلاف آنچه که ما به شما گفتیم در رسانه‌های ایران مطرح شده است.

پورمحمدی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی قرار است پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد تا مشخص شود خبر از کجا نشأت گرفته و به رسانه‌ها آمده و منتشر شده است، جزئیات این خبر را نمی‌دانم اما اصل خبر تکذیب شده است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از اظهاراتش درخصوص پرونده‌های خون‌های آلوده نیز تصریح کرد: در این مورد که پرونده‌های متعددی داریم چرا که جنایات دولتهای غربی علیه ایران زیاد است اما اینکه متهم این پرونده فابیوس است باید مستنداتش وجود داشته باشد تا توسط مراجع قضایی قابل پیگیری باشد.

پور محمدی گفت:‌ فابیوس در حال حاضر بعنوان مقام رسمی در جایگاه خودش به ایران می‌اید لذا وی با عنوان متهم به کشورمان سفر نمی کند.

وی با بیان اینکه پرونده خون‌های آلوده باید توسط مراجع حقوقی پیگیری شود، تصریح کرد : این پرونده 20 سال عمر دارد و پرونده‌ای نیست که یکساله ایجاد شده باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    کارتک داری ؟ مل هم داریم ، با کمی ماست صاف صاف میشه ، ماسمالیزاسیون همینه دیگه . حرف هایی که مصرف داخلی دارد و خودشون هم باور نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس