کد خبر 451165
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران با اشاره به قول دادستان کل بلاروس در رابطه با استرداد وجوه جابجا شده یک بانک ایرانی در بلاروس موضوع شکایت یکی از مسئولان دولت قبلی از خود را مهم ندانست.

به گزارش مشرق، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه دیدار با داستان کل بلاروس در جمع خبرنگاران، گفت: در این دیدار استرداد محکومین که پیش‌نویس آن انجام شده بود و باید قطعی شود مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: توافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور پیش از این امضاء شده بود.

پورمحمدی افزود: در رابطه با استرداد مجرمین و محکومین با دو کشور اروپایی در حال انجام گفت‌وگوهای مقدماتی هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: روابط ایران با بلاروس خوب است و سطح همکاری بالا است.

وی افزود: ما در سال‌های گذشته در روابط اقتصادی با بلاروس با توجه به وجود تحریم‌ها و مکانیسم‌های داخلی مشکلاتی داشتیم و امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: از مسایل فی‌مابین مشکلات حقوقی ایجاد محلی مخصوص شیعیان در کشور بلاروس بود که دادستان کل این کشور قول همکاری در این موضوع را به ما دادند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعات فی‌مابین موضوع جابجایی وجوه توسط یکی از بانک‌های ایرانی توسط بلاروس بود که ایشان گفتند این وجوه را به ایران مسترد می‌کنیم.

وزیر دادگستری در رابطه با موضوع شکایت یک مسئول دولت سابق از ایشان گفت: چنانچه اقدامی در این رابطه صورت گیرد طبق روال حقوقی عمل می‌کنیم چرا که این دولت هیچ خط قرمز یا حریمی ایجاد نمی‌کند و پاسخگو است بنابراین هر کس می‌تواند شکایتی کند و ما از خود دفاع می‌کنیم هرچند که این موضوع پیش از این نیز مطرح شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس