کد خبر 444783
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

رئیس جمعیت حقوق‌دانان مدافع حقوق بشر گفت: برای پیگیری پرونده فراورده های خونی آلوده فرانسه باید ابتدا قربانیان این پرونده از شرکت واردکننده شکایت کنند و شرکت واردکننده با ارائه مدارک پای شرکت فرانسوی را به دادگاه بکشاند.

 به گزارش مشرق، نبی‌الله احمدلو وکیل پایه یک دادگستری و رئیس جمعیت حقوق‌دانان مدافع حقوق بشر، درباره احقاق حقوق قربانیان پرونده خون‌های آلوده که توسط دولت فرانسه وارد ایران شده بود، گفت: اگر بخواهیم حقوق قربانیان خون‌های آلوده را از نگاه حقوقی بررسی کنیم، با دیدگاه سیاسی متفاوت است. لذا برای پیگری این مسئله در مجامع قضایی و بین‌المللی روال خاص خودش را دارد که با مسیر سیاسی تفاوت زیادی دارد.

وی درباره نحوه بررسی این مسئله در محکمه قضایی، اظهار داشت: قربانیان مسئله خون‌های آلوده به ویروس ایدز و هموفیلی، ابتدا باید در دستگاه قضایی ایران، طرح موضوع و علیه شرکت وارد کننده اقامه دعوی شود و شرکت واردت کننده با اثبات آلوده بوده خون‌ها و دخالت فرانسوی‌ها در ارسال بسته خون‌های آلوده، شرکت صادر کننده خون از فرانسه مدارک خود را ارائه دهد.

رئیس جمعیت حقوقدانان حقوق بشر در این باره تصریح کرد: مسئله خون‌های آلوده از نگاه حقوقی یک مسئله شخصی است که باید با شکایت افراد حقیقی به جریان بیافتد و از هر دو طرف واسطه،  یعنی طرف ایرانی و طرف فرانسوی در دادگاه حضور یابند و با ارائه مدارک خود، دادگاه را از مستندات موجود مطلع سازند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    لطفا پرونده منافقین که در پناه دولت فرانسه هستند رو به عنوان مصداق بارز حمایت از تروریسم (اونم کثیف ترین نوعش) مطرح کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس