عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند،‌ گفت: تیم مذاکره‌کننده به هیچ وجه از خطوط قرمز کوتاه نیاید.

به گزارش مشرق، پرویز سروری عضو شورای شهر اسلامی تهران، در واکنش به دبه درآوردن آمریکایی‌ها در عرصه مذاکرات هسته‌ای گفت: با توجه به شناختی که از آمریکایی‌ها و غربی‌ها داشتیم احتمال این امر بالا بود چرا که آنها به هیچ تعهدی پایبند نیستند و منافع خود را بر هر قانون و اصول اخلاقی مقدم می‌دانند واین توقع وجود داشت همانطوری که مقام معظم رهبری بارها بر این امر تاکید کردند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

این فعال اصولگرا ادامه داد: ما شاهد توطئه‌ای از سوی آمریکا و طرف‌های غربی هستیم چرا که ما تا دیروز شاهد بودیم که مقامات غربی اعلام می‌کردند که از مواضع مشترکی در برابر ایران برخوردار هستند اما امروز هرکدام یک نقش را در رابطه با ایران ایفاء می‌کنند و هرکدام مواردی را به عنوان خط قرمزهای خود بیان می‌کنند تا بتوانند به نتیجه دریافت حداکثری و پرداخت حداقلی برسند.

عضو شورای شهر اسلامی تهران با بیان اینکه احتمالاً نتیجه مذاکرات به طرفی رفته است که همه مطالبات آنان را فراهم نمی‌کرده است، خاطرنشان کرد:‌ آنان اکنون شروع به طرح موضوعاتی کردند که واقعاً نقاط ابتدایی حقوق مسلم ایران را هم نادیده می‌گیرند که مهم‌ترین این موضوع برگشت پذیری است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: آمریکایی‌ها و غرب تلاش می‌کنند صنعت هسته‌ای و دانش هسته‌ای به گونه‌ای بر اساس این مذاکرات مورد نابودی قرار بگیرد که برگشت‌پذیری آن یا ناممکن باشد و یا اگر ممکن شد دوره زمانی طولانی‌ای را طی کند.

وی ادامه داد: در عین حال موضوع برگشت‌پذیری برای خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که با یک اشاره به شرایط امروز برگردند و برای مثال نمی‌خواهند تحریم‌ها را به شورای امنیت ببرند چرا که از موضع روس و چین نگرانی دارند و در مقابل آن بحث تعلیق را مطرح می‌کنند که تعلیق نیز برگشت بدون فوت وقت به شرایط کنونی است.

عضو شورای شهر اسلامی تهران خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد ما صنعت هسته‌ای خود را از دست داده‌ایم و دانش هسته‌ای مان با اخلال مواجه شده است و بازگشت به شرایط کنونی برای ما بسیار دشوار خواهد بود و این هدفی است که غرب به دنبال آن است.

وی با اشاره به مسئله بازرسی‌ها خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال رسیدن به یک نتیجه‌ای که هم مطالبات ما را تأمین کند و هم نگرانی آنها را رفع کند نیستند و اساساً میز مذاکره را برای زیاده‌خواهی‌ها و شکستن اقتدار ایران رقم می‌زنند اما نکته‌ای که باید تیم مذاکره‌کننده به آن توجه کند آن است که بداند که دست برتر در اختیار تیم مذاکره‌کننده است.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: اگر وضعیت و شرایط منطقه و وضعیتی که آمریکایی‌ها درباره انتخابات با آن روبرو هستند را بررسی کنیم می‌بینیم که جمهوری اسلامی شرایطی بسیار بهتر از شرایط طرف غربی و مذاکره‌کننده آمریکایی دارد و تیم مذاکره‌کننده باید بر روی مطالبات حداکثری خود پافشاری کند و از خطوط قرمز به هیچ وجه از آن کوتاه نیاید.

عضو شورای شهر اسلامی تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اگر بخواهند به نتیجه نرسند، دموکرات‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری را از دست می‌دهند و با شکستی مشابه اوایل انقلاب روبرو می‌شوند بنابراین تنها شانس آنان این است که میز مذاکره را با نتیجه ترک کنند.

وی ادامه داد: اظهارات آمریکایی‌ها نیز نشان می‌دهد که آنان در شرایط ترک میز مذاکره نیستند و اگر این اتفاق نیز بیفتد چیزی را از دست نمی‌دهیم و آن موقع دنیا می‌فهمد مواضع آمریکا منطقی نبوده و اجماعی که آنان قصد داشتند علیه ایران به وجود بیاورند به هم خواهد خورد.

این فعال اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد:‌ مردم ما نیز در داخل به این نتیجه می‌رسند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و این فهم، درک و نتیجه‌ای که ملت اتخاذ می‌کنند سرمایه بزرگی است که باید از پیمان‌شکنی آمریکا بگیریم و بر روی توامندی و اقتصادی مقاومیت و خلاقیت‌های خود تکیه کنیم تا شرایط از تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس