قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: این قطعنامه شورای امنیت دستاوردهای وین را مورد هجمه قرار داده و زمینه را برای باج‌خواهی 1+5 از ایران فراهم می‌کند اما نمی‌دانیم که چرا وزارت خارجه سکوت غیرقابل باوری دارد.

به گزارش مشرق، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران و قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: قطعنامه‌ای که امروز در شورای امنیت در حال تصویب است باید اسم آن را «خداحافظ توافق وین» گذاشت.

سروری با بیان اینکه این قطعنامه به دنبال از بین بردن مواردی است که مذاکره کنندگان از آن به عنوان دستاوردهای وین یاد کرده‌اند، تصریح کرد: قطعنامه امروز شورای امنیت هم برگشت‌پذیری تحریم‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و هم باعث لغو وتوی چین و روسیه خواهد بود و عملاً لغو تبدیل به تعلیق خواهد شد که این جزو خط قرمزهای ما بوده است.

نماینده سابق مجلس یکی از خطوط قرمز کشورمان را صرفا هسته‌ای بودن مذاکرات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که دایره این موضوع به گستردگی مسائل موشکی ایران است و ما شاهد اقدامات آمریکا برای دبه کردن در مذاکرات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این قطعنامه دست و پای ایران را می‌بندد تا دست و پای اسرائیل و تکفیری‌ها باز باشد، یادآور شد: در بند پنجم این پیش‌نویس تحریم صادرات و واردات به مدت 5 سال قید شده که این به معنای از بین رفتن قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و افزایش قدرت اسرائیل و تکفیری‌هاست.

سروری با بیان اینکه در پاراگراف دوم پیش‌نویس قطعنامه محدودیت‌های غیرقابل باوری برای سیستم موشکی ایران بیان شده است، تصریح کرد:‌ اگر به امنیت و آرامش کشورمان توجه کنیم خواهیم دید ایران جزیره امن در جهنم منطقه است و این ناشی از قدرت بازدارندگی و قدرت موشکی ایران بوده چرا که قدرت موشکی ایران بازدارنده است و اگر این قدرت تضعیف شود خسارات غیرقابل جبرانی به ایران وارد خواهد شد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه آمریکا با این قطعنامه تیر را به چند هدف خواهد زد، یادآور شد: ابتدا روسیه و چین از دور شورای امنیت خارج خواهند شد و مدل جدیدی که تحت عنوان قطعنامه در رابطه با مذاکرات ایران مطرح شده، حق وتوی چین و روسیه را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: این قطعنامه مفاد و دستاوردهای وین را مورد هجمه قرار داده و زمینه را برای باج‌خواهی 1+5 از ایران فراهم می‌کند اما نمی‌دانیم که چرا وزارت خارجه سکوت غیرقابل باوری دارد در حالی که همه زحمات تیم مذاکره‌کننده با این توافق در حال برباد رفتن است.

سروری با تاکید بر اینکه طرف مذاکره ما در این قضیه باید چین و روسیه باشد تا مانع صدور این قطعنامه شوند متذکر شد: این قطعنامه اجماع علیه ایران را به شدت افزایش می‌دهد در حالی که تیم مذاکره کننده از ترک برداشتن ساختار تحریم و شکسته شدن اجماع علیه ایران پس از این توافق خبر داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ali ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    آقایان ذوق زده شدن که ما توافق کردیم خوب توافق کردین به چی رسیدین. جوونای بیکار با کار شدن یا سن ازدواج اومد پائین؟ امیدوارم این موضوع ختم به خیر شود.
  • آغاز ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    شمالطفادرکارسیاست خارجی دخالت نفرمائئد
  • بی نام ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    مگه تا الان تو اون 6 تا قطعنامه قبلی روسیه و چین از حق وتو برای ایران استفاده کردند که حالا ازشون گرفته بشه مملکت ایران بیچاره بشه
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    نه که تاحالا چین و روسیه از حق وتو استفاده کردن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس