کد خبر 443245
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 10 هزار مدرسه قرآن سال 91 تعطیل شد، گفت: مبلغ سنگینی بابت حق‌الزحمه مربیان مدارس قرآن بدهکاریم.

 به گزارش مشرق، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص ماجرای جمع‌آوری 10 هزار مدرسه قرآن، اظهار داشت: در زمان آقای حاجی‌بابایی دستورالعمل مدارس قرآن را بنده نوشتم و پیگیری کردیم تا به نتیجه رسید؛ آماده‌ام هر کدام از کسانی که این گفته‌هایم را درباره مدارس قرآن نقض می‌کنند در هر کجا که بگویند، حضور یابم و با دلیل و مدرک اثبات کنم.

وی ادامه داد: ایجاد مدارس قرآن، اتفاق مبارکی بود؛ البته هر فعالیت قرآنی که در سطح کشور انجام می‌شود باید مورد استقبال واقع شود، چرا که وظیفه ما نشر فعالیت‌های قرآنی است.

* مدارس قرآن فقط سه نیم سال فعال بودند

مسیب‌زاده با بیان اینکه مدارس قرآن با این هدف که هر 1200 دانش‌آموز به یک مدرسه قرآن دسترسی داشته باشند ایجاد شد، افزود: 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور داشتیم و بر این اساس 10 هزار مدرسه قرآن پیش‌بینی شد و در دستورالعملش اینگونه لحاظ شده بود که بهترین مدرسه، جنبه مرکزیت داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی به آنجا بروند؛ ضمن اینکه مدرسه قرآن درزمان غیر از مدرسه تشکیل می‌شد و به عنوان یک فضای آموزش قرآن محله محسوب می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه مدارس قرآن فقط سه نیم سال و یا سه ترم تحصیلی فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه نتوانستیم اعتبارات مربوط به حق‌الزحمه مربیان مدارس قرآن را پرداخت کنیم، بسیاری از این مدارس خود به خود تعطیل شد؛ انصاف نیست که بگوییم مدارس قرآن در زمان آقای فانی تعطیل شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مدارس قرآن 2 سال فعالیت کرد، ادامه داد: آغاز فعالیت مدارس قرآن سال 89 بود و سال 91، این مدارس تعطیل شد البته هنوز هم مدارسی از آن 10 هزار مدرسه قرآن در کشور فعالیت می‌کنند که می‌توان به برخی از مدارس قرآنی در استان اصفهان اشاره کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که «عنوان می‌شود 10 هزار مدرسه قرآن تعطیل شد و در کنار آن 600 دارالقرآن ایجاد شد، چرا اعتبار ایجاد دارالقرآن‌ها صرف 10 هزار مدرسه قرآن نشد؟»، گفت: مدارس قرآن، مدرسه پایه‌ریزی شده‌ای، نبود بلکه مدارس موجود در کشور بودند که از شیفت مخالف آنها استفاده می‌شد.

مسیب‌زاده اضافه کرد: 600 دارالقرآن از گذشته موجود بوده است ولی با راه‌اندازی مدارس قرآن تعطیل شد؛ آن زمان بنده خواهش کردم به رغم آنکه  10 هزار مدرسه قرآن ایجاد شد اما 600 مرکز دارالقرآن به عنوان فعالیت‌های تخصصی ادامه پیدا کند که مخالفت کردند.

وی افزود: اعتبار برای 600 مرکز دارالقرآن به هیچ عنوان با اعتبار 10 هزار مدرسه قرآنی قابل مقایسه نیست ضمن اینکه ما در زمینه مسائل مدارس قرآن هنوز بدهکاریم و نتوانستیم حق‌الزحمه مربیان مدارس قرآن را پرداخت کنیم که رقم سنگینی است؛ آن زمان عنوان کردند که استان‌ها این رقم را پرداخت کنند که استان‌ها نیز اعتبار پرداخت این میزان را نداشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس