کد خبر 408298
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) از آغاز ثبت ‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم اين مؤسسه خبر داد و گفت: مطابق روال سالهای گذشته ثبت ‌نام جهت ورود به مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم از اول ارديبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

 به گزارش مشرق، عضو هیات مدیره اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور خاطرنشان كرد: واجدان شرايط پس از ثبت ‌نام برای مصاحبه و آزمون كه در اواخر خرداد و اوايل تير‌ماه  برگزار میگردد، فرا خوانده می‌شوند.

شاهسونی همچنین افزود: قرآن‌آموزان می‌توانند با اخذ مرخصی يكساله از مراكز آموزشی كه در آن مشغول تحصيل بوده‌اند در مدارس فوق حاضر شده و به امر حفظ كل قرآن همت گمارند.

این حافظ قرآن با تصريح اينكه آموزش در مدارس شبانه‌روزی تنها به حفظ قرآن محدود نيست بلكه مباحث تجويد، تفسیر و مفاهیم، سبک زندگی دینی و معارف قرآنی نيز تدريس می‌شود گفت:

 اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری اردوهای تفريحی و كلاس‌های اخلاق از ديگر فعالیت های صورت گرفته در اين طرح می‌باشد.

آغاز ثبت نام مدارس شبانه روزی قرآن+ شرایط

اين فعال قرآنی در ادامه سخنان خود به ارائه برخی از مزايای طرح يكساله حفظ قرآن كريم پرداخت و افزود: آشنايی با معارف قرآن كريم، حفظ كل قرآن كريم در يك سال، استفاده از خوابگاه، غذا و امكانات آموزشی، دريافت گواهينامه حفظ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مزايای اين طرح است.

مدير مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان زهرا(س) گفت: همچنين حافظانی كه در آزمون كارشناسی ارشد علوم قرآن و حديث شركت و در اين آزمون موفق شوند به آن‌ها مدرك كارشناسی علوم قرآن و حديث اعطا می‌شود .

موسس موسسه بیت الاحزان با يادآوری اينكه طرح مذكور از سال 1380 برای اولین بار در یکی از روستاهای استان فارس فعالیت های خود را آغاز کرد افزود :
بیت الاحزان در سال تحفیظی 93-94 با 5 مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم میزبان حدود 170 قرآن آموز از 31 استان و چند کشور خارجی بوده و قرآن آموزان این مدارس هم اکنون 21 جزء از قرآن کریم را حفظ نموده اند.

یادآور می‌شود فعالیت این مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم در 14 سال گذشته منجر به تربیت بیش از 600 حافظ کل قران کریم در سراسر کشور شده است.
 
شرایط ثبت‌نام:

⬅متولدین سال 72 تا 80

⬅سلامت کامل جسمی و روحی

⬅تسلط کامل بر روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

⬅عدم تأهل

⬅ عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره

منبع: عقیق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس