کد خبر 421416
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

وزیر خارجه ایران روند نگارش «برجام» را دشوار خواند و درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در گرو واقع‌بینی طرف مقابل است.

به گزارش مشرق،‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به مسقط سفر کرده با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بن علوی نیز با اشاره به امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور که نخستین بار پس از انقلاب انجام شد، گفت: این توافقنامه به ارتقای مناسبات اقتصادی بین دو کشور کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه عمان از نقش ایران در منطقه که همواره مثبت بوده است تقدیر کرد و با اشاره به بحران یمن افزود: ما در خصوص ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن دغدغه و نگرانی داریم و امیدواریم راه‌های مناسب برای امدادرسانی فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز امضای توافقنامه مرزهای دریایی بین دو کشور را فصل مهمی در روابط دوجانبه دانست و از ارتقای مناسبات با این کشور در همه زمینه‌ها استقبال کرد.

ظریف با تقدیر از نقش مثبت عمان در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: عمان با توجه به سوابق مؤثر و مفیدی که در حل و فصل مناقشات داشته است، می‌تواند در این زمینه نقش مؤثرتری ایفا کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ادامه تجاوزهای هوایی علیه مردم یمن و خسارت‌های جبران‌ناپذیری که به این کشور وارد می شود، نگران است.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: باید به دنبال راه‌حل‌های جدید و تلاش‌های مؤثرتری برای برقراری آتش‌بس دائم و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق مختلف یمن باشیم.

ظریف با تأکید بر گفت‌وگوهای یمنی - یمنی گفت: چارچوبهای یکجانبه‌گرایانه برای حل و فصل بحران یمن مورد انتقاد ماست و در یافتن راه‌حل‌ها نمی‌توان جمعیت مورد توجهی از مردم یمن را نادیده گرفت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ظریف پس از این دیدار در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در گرو واقع‌بینی طرف مقابل است.

وی روند نگارش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را دشوار خواند.

وزیر امور خارجه ایران به منظور انجام سفری یک روزه و دیدار با مقامات عمان و امضای موافقتنامه مرزهای دریایی دو کشور به مسقط رفت و قرار است در ادامه سفرش به کویت برود و در چهل و دومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی که از فردا (چهارشنبه) به مدت 2 روز در کویت برگزار می‌شود، شرکت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    چقدر هم طرف مقابل واقع بینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس