کلینتون با اعلام اقدام تلافی‌جویانه وسیع نسبت به حمله ایران به اسراییل، گفت: می‌خواهم ایرانیان بدانند که اگر من رییس جمهور آمریکا بشوم، دستور حمله به ایران را صادر خواهم کرد. در طی 10 سال آینده، وقتی ایرانی‌ها در اندیشه حماقت آمیز حمله به اسراییل هستند، ما کاملا قادر به محو کردن آنها خواهیم بود.

گروه جنگ نرم مشرق- پایگاه  گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم استفن لندمن، به سخنرانی هیلاری کلینتون -نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016- به مناسبت برگزاری کمپین خود در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه دارتموث آمریکا پرداخت.

کلینتون با خطر خواندن ایران برای اسراییل، نسبت به مذاکرات هسته‌ای برای منتفی کردن برنامه سلاح هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد. وی در ادامه اینچنین ابراز داشت: "اگر حتی این توافق به سرانجام برسد، دوباره با ایران مشکل خواهیم داشت. چرا که این کشور، حامی اصلی تروریسم بین‌المللی است. ایران، نمایندگانی چون حزب الله را در منطقه دارد که با ایجاد تنش موجب عدم ثبات در دولتها می‌شوند. این کشور، به تدریج کنترل خود بر کشورهای منطقه را افزایش داده و یک تهدید جدی برای موجودیت اسراییل است. ما تلاش و توجه خود را بر همکاری با شرکایمان قرار دادیم تا مانع از هرگونه زیاده‌خواهی ایرانی‌ها شویم.

وی که در انتخابات 2008 هم جزو کاندیداها بود، در آن زمان، به شعار خو در نشست سالیانه AIPAC اشاره کرده بود: "آمریکا اکنون و تا ابد در کنار اسراییل خواهد ایستاد. ما علایق مشترک، ایده‌آل‌های مشترک، و ارزش‌های مشترک دارند. من تعهدی عمیق نسبت به امنیت اسراییل دارم. ما هر دو بر علیه یک تهدید مشترک به نام اسلامگرایی افراطی مبارزه می‌کنیم. من قویا از حق دفاعی اسراییل حمایت کرده و بر این باورم که آمریکا باید در این زمینه، اسراییل را یاری دهد. لذا، کاملا به متعهد به اطمینان یافتن از این هستم که اسراییل از حیث نظامی در مقابل تهدیدات آتی آماده باشد و عمیقا نسبت به تروریسم غزه نگران هستم. من از منکوب ماهیت سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می‌کنم. پیش از آنکه دیر شود، ما و اسراییل باید نسبت به ایران بسیار هوشمندانه و محکم برخورد کنیم.

کلینتون با اعلام اقدام تلافی‌جویانه وسیع نسبت به حمله ایران به اسراییل، گفته بود: "می‌خواهم ایرانیان بدانند که اگر من رییس جمهور آمریکا بشوم، دستور حمله به ایران را صادر خواهم کرد. در طی 10 سال آینده، وقتی آن احمق‌ها (ایرانی‌ها) در اندیشه حمله به اسراییل هستند، ما کاملا قادر به محو کردن آنها خواهیم بود.

نگاهی به اظهارات ضد ایرانی هیلاری در کمپین انتخاباتی‌اش /// آماده

نویسنده گزارش در پایان به این اشاره می‌کند که طبق اعترافی که سازمان‌های اطلاعاتی اسراییل و آمریکا کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران نظامی نیست و حتی یک نمونه از میل ایران به دارا بودن بمب هسته‌ای وجود ندارد.

وی در مورد تهدید خواندن غزه از سوی کلینتون، با صراحت تمام می‌گوید که به هیچ وجه چنین تهدیدی وجود ندارد. این تهدیدات، را خود اسراییل به دروغ ساخته و بزرگنمایی می‌کند. کلینتون مدام به دروغ‌های قدیمی و از مد افتاده مبنی بر منشور حماس و نیت ایران مبنی بر نابودی اسراییل متوسل می‌شود.

لندمن، در مورد تهدید حمله به ایران نیز آورده است: کلینتون، با این سخنان بر استفاده از بمب‌های خوشه‌ای، مواد شیمیایی، و جنگ‌افزارهای هسته‌ای صحه گذاشته و آنها را بازدارنده و موجب صلح می‌نامد. خوب است یادمان نرود که این خانم یکی از همان 6 سناتور دموکراتی بود که نسبت به منع استقرار سامانه دفاع موشکی آزمایش‌نشده -که در اصل جزء تسلیحات مربوط به استراتژی "حمله ناگهانی اتمی" (First Strike Attack) محسوب می‌شوند، رای منفی داد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    خاک برسرش که بعد این همه سال که تو سیاسته ،و با موقعیتی که تو صحنه سیاسی داره هنوز برای انتخاب شدن باید مجیز صهیونیست ها رو بگه و دل انها رو بدست بیاره تا انتخاب بشه . اینا مثل اسلافشون موقع انتخابات خیلی گنده گ...ی میکنن ولی وقتی به منصب میرسن تازه میفهمن که به این سادگی ها هم نیست. بخاطر همینه که این نسبتی که به ما داده (احمق) شایسته خودشه.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    شوهر دخترش چلسی کلینتون که 4 سال پیش ازدواج کرد و تابحال هم خبر زائیدنش منتشر نشده چون یهودی اصیل هست از اینرو میشه حدس زد دشمن اصلی ما هم باشد.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    حمله کن؛بیا ما منتظریم اگه از مادرت زاییده شدی حمله کن تا بهت خیلی چیزا ثابت بشه
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    وقتی هم از قدرت کنار می روند پشیمان می شوند. مثل کافران در روز قیامت.
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    بمير

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس