کد خبر 440469
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

رئیس موسسه دارالزهرا (س) گفت: کتاب بایدها و نبایدهای بودجه، نامه تاریخی آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در سال ۱۳۶۰ به مجلس است که از سوی انتشارات این مرجع تقلید منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در حال عرضه است.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن معنوی با اشاره به استقبال سیاسیون و دولت مردان از کتاب «بایدها و نبایدهای بودجه» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: این کتاب که در قطع پالتویی به تازگی منتشر شده است برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافت و اکنون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه می‌شود.

وی افزود: نامه تاریخی آیت‌الله صافی به مجلس شورای اسلامی درباره بودجه در قالب کتابی به همراه دستخط این مرجع تقلید منتشر و در نمایشگاه بین المللی قران کریم در حال عرضه است.

رئیس موسسه دارالزهرا (س) وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی گفت: این مرجع تقلید در ابتدای دهه ۱۳۶۰ شمسی، در مقام دبیری شورای نگهبان مسئولیت دفاع از قوانین شرع مبین در برنامه‌ریزی نظام اسلامی را عهده‌دار بود که در نامه‌ای تاریخی به مجلس شورای اسلامی، بایدها و نبایدهای بودجه از نظر اسلام را تذکر داد.

معنوی اضافه کرد: پس از ارسال این نامه به نمایندگان، مورد استقبال گسترده قرار گرفته و در دفعات بعدی تنظیم و بررسی بودجه، این نامه بین برنامه‌نویسان و نمایندگان توزیع شد.

وی ادامه داد: این سند تاریخی مهم، با توجه به شرایط خاص و مخالفت‌هایی که آن زمان، علیه احکام اقتصادی اسلام حتی در اذهان برخی برنامه‌نویسان رسوخ کرده بود نوشته شد.

رئیس موسسه دارالزهرا (س) بیان کرد: این اقدام که به صورت مبتکرانه توسط یک عالم دینی صورت گرفت، نشان از آینده‌نگری و دوراندیشی این مرجع تقلید دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس