کد خبر 531317
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱

آیت الله اعرافی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی در تجلیل از مقام آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان یک قرن در خدمت حوزه بوده است و تلاش های قرآنی و کلامی فراوانی دارند.

به گزارش مشرق، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی اظهار داشت: ما مفتخریم که تمام نظام آموزشی و پژوهشی و تبلیغی خود را بر اساس قرآن کریم به‌عنوان محور وحدت امت اسلامی و عترت رسول‌الله عجین کرده است.

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» با بیان اینکه این جشنواره هرساله شخصیتی برومند از حوزه‌ی علمیه به طلاب و فضلای حوزه معرفی می‌کند، گفت: امسال مفتخریم که از محضر آیت‌الله صافی گلپایگانی در این امر بهره می‌بریم.

وی افزود: قرآن پیام خدا و جلوه‌گاه همه‌ی اسماء و صفات خداوند است و تمامی اسرار علم خدا در قرآن تجلی پیداکرده است و ازاین‌رو این کتاب مهیمن بر تمامی صحف الهی است.

امام‌جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: این خورشید فروزان باید در همه‌ی ساحات وجودی انسان پرتو بیفکند و باید بدانیم که ساحت شناخت و معرفت بشر در گرو تدبر در آیات قرآن و نورافشانی و تجلی قرآن در روح و وجود انسان است و همچنین ساحت اخلاق بشر، ساحت رفتار و عمل ما و به‌طور خاص ساحت جوارح ما که وجودمان از این مشعل نور می‌گیرد.

اعرافی با بیان اینکه همه‌ی قلمروهای وجود انسان باید از قرآن بهره بگیرد، تأکید کرد: جامعه المصطفی دارای 130 هزار محصل و پژوهشگر است که محوریت بحث خود را بر قرآن قرار داده‌اند و در این جشنواره 10 هزار نفر از بیش از 70 ملیت حضور دارند.

وی در ادامه گفت: جامعه المصطفی در تلاش است که این سپاه فکر و فرهنگ دینی در جهان را باشخصیت‌های دینی حوزه پیوند بزند و ازاین‌ رو هرسال شخصیت برجسته‌ای در زمینه ی قرآن را معرفی می‌کند.

عضو جامعه مدرسین با تقدیر از حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی برای حضور در این دوره از مسابقات گفت: ایشان یک قرن در محضر قرآن و حوزه‌های علمیه بوده‌اند و دارای شناسنامه تاریخی دیرپایی در حوزه‌ی علمیه هستند.

اعرافی از آیت‌الله صافی به‌عنوان "شیخ المراجع" نام برد و گفت: به‌تمامی طلاب و دین‌داران جهان اعلام می‌کنم که ایشان از نسلی هستند که در برابر بی‌دینی ایستاده‌اند و در کنار زعمای حوزه نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و امروز خود به‌عنوان یکی از زعمای حوزه هستند.

وی افزود: ایشان مدت‌ها در مقابله نحله‌های فکری حوزه‌های علمیه تلاش کردند و در بحث فقهی شاگرد آیت‌الله گلپایگانی بوده‌اند و در حوزه‌ی مسائل کلامی از تبحر بالایی برخوردارند و بیش از صد اثر در این زمینه دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت آیت‌الله صافی در مباحث امامت و مهدویت گفت: کتاب "منتخب الاثر" ایشان جزو بهترین آثار در زمینه مهدویت شناخته‌شده است و ایشان را می‌توان به‌عنوان فقیهی روشن‌اندیش معرفی کرد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حضور آیت‌الله صافی در شورای نگهبان و نصب ایشان در این سمت یکی از راه‌های استفاده از محضر این فقیه بزرگ در مسائل سیاسی بود.

وی در ادامه گفت: ما نیاز به اندیشه‌هایی همچون آیت‌الله صافی با نگاهی همگرایی دینی داریم.

رئیس جامعه المصطفی در پایان بیان داشت: پیام این جشنواره، استواری حوزه و علما بر میثاق با قرآن به‌عنوان کتاب نجات‌بخش و حیات آفرین است و این راه ادامه خواهد داشت.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس