کد خبر 466431
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

قاضی یک دادگاه در روسیه، بدون آنکه از نظر متخصصان مذهبی استفاده کند و علیرغم مخالفت کلیسا و اندیشمندان مسیحی، بر ضد یک کتاب اسلامی رای صادر کرد.

 به گزارش مشرق، شبکه راشاتودیاعلام کرد:  دادگاهی در شهر يوژنو-ساخالينسک روسیه کتابی را به خاطر نقل آیات قرآن کریم، «افراط‌گرایانه» خواند و رأی بر ممنوعیت آن داد.

رأی دادگاه درباره کتاب «مفهوم تمنا از خداوند و جایگاه آن در اسلام» که شامل تفسیر بخش‌هایی از قرآن است ابلاغ شده است.

در حکم دادگاه آمده است که محتوای  بخش‌هایی از این کتاب، بین اسلام و ادیان دیگر تبعیض قائل شده است؛

قاضی دادگاه این حکم را صرفا بر اساس بررسی و تحلیل متن توسط متخصصان وزارت کشور روسیه صادر کرده و از نظر متخصصان مذهبی استفاده نشده است!

مخالفت کلیسای ارتدوکسی با رای دادگاه

در پی اعلام این رأی بحث‌برانگیز، یک کلیسای ارتدکس روسی از رأی دادگاه به شدت انتقاد کرد. سخنگوی این کلیسا در مصاحبه‌ای خواستار ممنوع شدن بررسی اتهام افراط‌گرایانه بودن برای کتاب‌های مقدس قدیمی مثل تورات، انجیل و قرآن شد.

 دانشمند برجسته الهیات ارتدکس «اندری کاروف»، رأی دادگاه را «بسیار بد» خواند و گفت: «آیات مذکور می‌گوید که فقط یک خدا وجود دارد و شما باید فقط او را بپرستید. کجای این آیات، افراط‌گرایانه است؟»

وقتی که کتابی توسط هر یک از دادگاه‌های روسیه افراط‌گرایانه معرفی می‌شود آن کتاب در کل کشور ممنوع خواهد شد. این بار اولی نیست که کتابی اسلامی در روسیه ممنوع شده است. سال 2013 هم یکی از دادگاه‌های این کشور به ممنوعیت یک کتاب تفسیر قرآن رأی داد. در سال 2012، تعداد 65 کتاب اسلامی در این کشور ممنوع اعلام شدند. کشور روسیه حدود 23 میلیون مسلمان دارد که 15 درصد جمعیت 145 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس