کد خبر 440450
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که در پی تجاوز عربستان سعودی و محاصره یمن، ارایه خدمات پزشکی و درمانی در 11 استان کشور به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش مشرق، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت یمن در این باره گفت: در حال حاضر خدمات پزشکی در استان های عدن، لحج، صعده، تعز ، حجه، الضالع، ابین، البیضاء، شبوه، مارب و الجوف متوقف شده است.

وی، دلیل توقف خدمات بهداشتی و درمانی در این استانها را کمبود لوازم پزشکی، دارویی و خروج اغلب اعضای کادر پزشکی، فنی و پرستاران خارجی از یمن بیان کرد.

وی با تاکید کرد بر اینکه این استانها به لحاظ پزشکی منطقه جنگ زده محسوب می شود، از همه سازمانها و نهادهای بشردوستاته بین المللی خواست هر چه سریعتر برای نجات جان میلیون ها یمنی اقدام کنند.

این مقام یمنی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل برای ورود کمک های فوری انسانی و پزشکی، تاکنون کمکی دریافت نشده است؛ حتی در ارتباط با ورود کمک هایی ارسالی از ایران که در جیبوتی متوقف شد نیز تعلل و کارشکنی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در هیچ یک از بیمارستان های کشور اعم از خصوصی و عمومی، بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد و بیمارستانها مملو از بیماران و مجروحان است.

وی ادامه داد: با توجه به نبود تخت مراقبت های ویژه در بیمارستانها، دو روز پیش پنج نفر داخل آمبولانس جان باختند.

این مقام یمنی افزود: از آنجا که پزشکان خارجی کشور را ترک کرده اند، بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها در حال حاضر از کمبود کادر پزشکی رنج می برند.

وی یادآورشد که هزاران بیمار مبتلا به بیماری های مزمن در معرض مرگ قرار دارند و هر روز تعدادی از آنها می میرند.

این وقایع در حالی رخ داده که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این مدت بارها آتش بس مشخص شده از سوی سازمان ملل را نقض کرده و با بمباران مناطق مختلف مسکونی یمن، مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشیده است.

عربستان در سکوت مجامع جهالی و حقوق بشری با زیرپاگذاشتن قوانین و مقررات بین المللی، همچنان به کشتار مردم مظلوم یمن و حمله به تاسیسات و مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستانها ادامه می دهد.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از چند ماه پیش تهاجم هوایی گسترده ای را علیه مواضع جنبش مردمی انصارالله و متحدان این جنبش در یمن آغاز و این کشور را از هوا، زمین و دریا محاصره کرده است.

بیش از 21 میلیون و 100 هزار تن در یمن (بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور) به کمک نیاز دارند و 13 میلیون تن نیز با کمبود غذا روبه رو هستند.

براساس گزارش های سازمان ملل، بیش از 2 هزار و 800 تن در چند ماه اخیر در یمن کشته شده اند.

بر اثر حملات آل سعود، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس